måndag 10 augusti 2009

Var på Arbetsförmedlingen idag

Så nu har jag skrivit in mig på arbetsförmedlingen igen, tog tid. Även beställt intyg från försäkringskassan, SU och SÄS så när de kommer är det bara att skicka in allt till A-kassan. Så nu är det dags att börja söka jobb lite mer intensivare, både som sjukgymnast men måste ju även söka som undersköterska eftersom jag har den utbildningen, helt ok jag trivs mycket bra med mitt jobb som undersköterska och dyker det upp ett sjukgymnastjobb så säger jag ju upp mig helt enkelt. Fast det är ju inte helt lätt att få jobb som usk heller, fast timvik går nog att få tag i, problemet är att jag avskyr att jobba kvällar och helger. Och lönemässigt är skillnaden inte speciellt stor, ibland ingen skillnad alls eller så kan en uska ha högre lön, heltokigt, har ju ändå läst 3 år på universitetet. Sämst betalt som sjukgymnast är det nog på sjukhusen tyvärr och det är ju där jag kommer söka jobb eftersom jag inte har körkort. Annars hade det varit roligt att jobba inom kommunrehab. Får ta och uppdatera min CV och skicka ut detta till de fyra sjukhusen i GBG och även Kungälv.

Wilgots dagis ringde idag, har ju hört att de har studiedag 17/8 så jag tyckte det var lite konstigt att Wilgot skulle börja skolas in då, men idag ringde inskolningsfröken, han börjar den 18/8 klockan 9.00 istället. Jag skall dit nu på onsdag för att bli visad runt, få lite info och papper.

Idag var Wilgot så trött till lunch att han somnade i matsolen, jag var ju inte hemma, var ju fortfarande på AF då, men han somnade visst med huvudet i smörgåsen :-D , har aldrig hänt tidigare. Ätit ja, de har han ju som vanligt knappt gjort, nu får tänderna allt ta och komma upp och sedan kan resten av tänderna ligga och vila ett tag.

Vi hade tänkt gå på Liseberg idag, men det tog tid på Af och när Wilgot sovit och vi ätit så var klockan redan 15.00, och då är vi på Liseberg tidigast 16.00, Wilgot skall ju sova vid 19.00 så då blir det lite väl tajt, bättre ta det imorgon, blev en promenad istället. Får åka i tid imorgon, fast de öppnar först 13.00.

Inga kommentarer: