fredag 14 augusti 2009

Liseberg idag

Idag blir det Liseberg,vädret ser lovande ut och det skall ju bli sol idag.

Igår blev det lek och bus i Nol, sedan började det regna och åska precis när vi kom hem, mycket regn och höll på så ett bra tag. Senare på eftermiddagen lek på utsidan för Wilgot&pappa och städ på insidan för mig .-) , alltid skönt när golven är tvättade och även att det nu går ha köksmattor utan att en viss herre står på näsan.

Annars kvar att inhandla till Wilgot är gummistövlar och några till strumpor som går att namna, dvs det finns en vit rand på insidan strumpan där det går att skriva. Alternativet är att sy fast namnband, jobbigt värre bara, de andra kläderna namnar jag via taggit istället. Funderar på överdragsbyxor från Lindex, fast det kanske räcker med regnbyxor. Storlek på stövlar blir 23, nu är hans fötter 14-14,5 cm. Kollade på tradera eter Reimaoverall, funderar på om 86 kanske räcker då de är stora i storleken, fråga runt lite på familjeliv och se hur de är i storleken, har ju en i 80 som jag kan testa och se hur den sitter på Wilgot, då ser jag ju om 86 räcker.

Ja och katten är vaccinerad, mindre poppis från hennes sida så klart :-) , efter incidenten med svampätning så är vetrinären inte alls poppis.

Ja så kokade jag äpplekräm igår, från äpplena i trädgården, himla gott, funderar på äpplemos också, och sedan vill nog Micke gärna ha en äpplekaka. Plommonen i Mickes pappas trädgård är klara tror jag, så det får han ta och hämta en dag, finns ju massor när de väl är mogna, himla gott, nu när jag inte ammar Wilgot mer än på kvällen kan jag äta mycket mer plommon i år :-). Det var väl det enda negativa som fanns med amningen att man inte kunde äta allt som man ville, annars älskar jag att amma då det fungerade toppenbra till 110% från första stund, inte ens nedtrappningen har ställt till med något. Blir det en liten knodd till i framtiden så hoppas jag att amningen fungerar lika bra, men det är ju tyvärr inte alls säkert :-( . Ja Wilgot mumsar på äpple nu.

Inga kommentarer: