lördag 22 augusti 2009

Förkyld kille

Mycket förkyld kille idag, nyser och snoret rinner, ingen feber som tur är men sov dåligt inatt, förkylningen gör sitt och likaså säkert inskolningen.

Idag har vi varit hemma hela dagen, Micke har varit iväg och grejat med bilen och sen varit hos fille. Jag och Wilgot har busat lite i trädgården, promenerat och lekt inomhus, lekte inte så länge utan han ville istället sitta i vagnen så att vi kunde gå iväg på en promenad, han är nog trött pga förkylningen.

Imorgon åker eventuellt jag in till stan, behöver få lite egentid, är jag hemma är det mig Wilgot klänger på hela tiden. Wilgot och Micke får vara hemma och ta det lugnt i och med att han är så förkyld, de kan ju promenera, leka lite vid dagis. Viktig att han får sin vila imorgon och den blir ofta dålig om vi åker iväg någonstans, somnar ofta i bilen på väg dit vi skall och sedan blir det inget mer under dagen förrän vi åker hem igen och det är inte bra, han behöver sova ordentligt mitt på dagen nu när han är förkyld. Är också svårt att få honom att äta ordentligt om vi är iväg.

Inga kommentarer: