torsdag 27 augusti 2009

Sov till 07.00 idag :-)

Wilgots lunch bestod av mjölk och ost idag, alltid bra med kalcium :-D , annars lite framsteg idag , han lekte när de var utomhus idag, åkte rutschkana och så, ledsen som vanligt när jag gick, satt vagnen när jag kom vid 12.00, de andra barnen låg nog och vilade, ledsen som alltid när han såg mig men det går över fort när jag tar upp honom.

Annars har han sovit längre på morgonen nu när han börjat på dagis, rekord idag sov ända till 07.00, aldrig hänt innan. Jag låg vaken länge och väntade på att han skulle vakna, tillslut gick jag upp 06.30 och en halvtimme senare vaknade han glad och utvilad med massa energi , sprang som en tok genom huset och skrek, jagade katten lite (aja, baja) och passade på att riva ut sina dvdfilmer.

Inget dagis imorgon, lugn och skön morgon, blir nog lek här på utsidan på morgonen eller promenad, sedan lunch och vila innan vi går till Nol och leker och hälsar på Fille en stund.

Skönt att jag inte börjar jobba heltid nu med en gång, hade inte alls varit kul att lämna Wilgot vid 06.30-07.00 på morgonen till runt 15.30 på eftermiddagen nu när han inte känner sig trygg på dagis. Skall skicka in anmälan till flexpoolen så fort inskolningen är över, vore skönt att jobba nära hemmet så att man kommer hem fort när jobbet är slut för dagen. Finns ännu inga sjukgymnastjobb att söka, har ju tyvärr inget körkort och alla annonser som ligger ute kräver körkort, har skickat min CV till de närmaste sjukhusen iallafall, men tyvärr så har de så gott som alltid sommarvikarier som jobbar kvar även på hösten, vet ju själv hur det var när jag jobbade på Sahlgrenska.

Passade på att ta kort på de saker jag vill sälja på tradera , mammakläder som jag inte riktigt tyckte om att använda när jag var gravid med Wilgot, scrapbookingsaker och Wilgots reimaoverall.

Inga kommentarer: