söndag 23 augusti 2009

Buskille











Lillkillens näsa rinner rejält, men lika pigg som vanligt. Idag var han på dagisets lekplats på förmiddagen med Micke, sedan hem och massa lek och bus i trädgården när Fille kom, sedan sovstund som Micke fick skötta då jag var i stan, somnade utan problem, sedan lite middag, mer bus inomhus och sedan två timmars lek och bus ute i trädgården med Fille och Micke, jisses vilken energi han har, spelat boll, klättrat på allt som går att klättra på, sprungit runt, burit på tunga stenar, förkylningen gör honom inte tröttare alls som tur är. Fast han sover dåligt under natten, vaknar och gnäller ofta, sov ända till 06.30 imorse, det var länge, längesedan han gjorde det sist. Att han vaknar så ofta på natten gör väl sitt. Får se hur förkylningen är imorgon, är det bättre blir det dagis, inte bra att behöva vara hemma mitt i inskolningen som ändå lär ta tid. Fast han vill gärna gå till dagis och leka och han står och kikar in genom fönsret på dagis och pratar en massa, undra just vad han säger, försökte även ta sig in till lekförrådet på utsidan, han vet ju att alla roliga uteleksaker finns där som bobbycaren, dockvagnen och de stora traktorerna.

Själv var jag i stan och kikade runt lite, hittade ingen snygg jacka till Wilgot på Lindex. Budade istället in en mörkblå skaljacka från Polarn och Pyret på Tradera, skall försöka buda på en tillhörande fleecejacka från Polarn och Pyret också.

Ja just det typisk att jag också blev förkyld, det kände jag av samma dag som Wilgot blev förkyld.

Inga kommentarer: