måndag 24 augusti 2009

Dagis igen

Vi var på dagis idag från 9-11.15,lekte mer själv idag, men en hel del springande till mig för att se att jag var där. Lämnade honom vid frukstunden, en skrikande Wilgot men det hade gått över. Sedan gick de ut och lekte, fast han ville inte ner först utan satt i sin trygghet, dvs sin barnvagn där de andra barnen matade honom med svarta vinbär, ja Wilgot kunde inte ha det bättre liksom, ville ner och leka mot slutet, vilket gjorde att han inte ville hem när det var dags för det, skrek hela vägen hem, ingen ide att ge honom lunch så det blev direkt upp i sängen, somnade med en gång, blivit så tyvärr att han inte orkat äta lunch när han kommer hem från dagis utan först ätit näre han vaknat igen, blir många timmar det från 8 till typ 14.00-14.30 som det blir att han äter. Skriker han inte på hemvägen imorgon får jag försöka med välling och smörgås i vagnen på vägen hem. Vet inte vad planerna är för imorgon, om han äter lunch eller så, men det slinker nog ändå inte ner så mycket i magen i början. Får se om inskolning blir klar denna vecka, isåfall är det dagis mån, tis och torsdagar mellan 9-14.00 så länge jag är arbetslös. Funderar på att anmäla mig till Ales flexpol och jobba på sjukhem, gruppboenden och sånt som undersköterska fram tills jag får jobb som sjukgymnast. Jag trivs ju lika bra med jobbet som undersköterska ändå så mig gör det inget.

Får ta och ringa BVC i veckan om Wilgots utslag på låren och magen inte försvinner, han har haft de i tre veckor nu tror jag, köpte salva på apoteket idag mot torr hud, får smörja in hans ansikte flera gånger per dag och se om de torra röda fläckarna i ansiktet blir bättre, de fläckarna fick han nu i sommras och blir inte heller bättre, mer vissa dagar.

Inga kommentarer: