fredag 21 augusti 2009

Inskolningen står still

Wilgot sov kanondålig inatt, tänkte med en gång att det var en förkylning på gång, han nyste mycket igår, jovisst i eftermiddags började näsan rinna, första förkylning i höst av många, många, hoppas det blir bättre över helgen så att han kan gå till dagis på måndag

Inskolningen går inte framåt känns det som, vi kom vid 9.30, lekte en stund, klängde på mig mycket, lekte själv en stund med fröken bredvid klängde igen på mig osv, sedan fruktstund och ut i regnet. Lämnade då honom för att komma tillbaka efter lunchen, vi passade på att åka till ICA och handla, gick inte mer än en halvtimme, var som tur var på väg till kassan, han var otrötsligt och jag måste komma, satt i sin vagn när jag kom, grät så klart när han såg mig, hade tydligen ramlat rätt fort efter jag gått, det gick inte att trösta han, han tystnade ett tag men började gråta igen, ville sitta i sin vagn, den känner han ju igen, är väl hans enda trygghet på dagis just nu. Det är egentligen synd att vi inte vant honom vid att ha en snuttetrasa eller ett gosedjur när han är ledsen, det hade ju varit en trygghet att ha med den å dagis. Dagis på måndag 9.00 igen, blir väl att jag går ifrån när de är ute och leker, hopas han inte ramlar. Bli en lång inskolning det här.

När vi kom hem så var det bara mamma som gällde, ville inte sitta in sin stol och äta lunch, vi gick och vila 1,5 timme istället, med en lillkille sovande väldigt tätt inpå mig. Sedan middag och efter det lek på utsidan med Micke i flera timmar medans jag städade.

Nu sover han, blir säkert lite oroligt inatt pga förkylningen.

Inga kommentarer: