torsdag 20 augusti 2009

Tredje inskolningsdagen

Inskolningen fungerar sådär när vi är inomhus då klänger han på mig hela tiden, leker bara själv alldeles inpå mig idag, fungerade bättre när vi gick in i rummet med mjuka mattor och bollar, då var det bara fröken Pernilla och tre barn till, då lekte han runt. Utomhus fungerar det toppenbra, var inne i personalrummet under de 45 minuterna de lekte utomhus, fungerade kanon, letade eller frågade inte efter mig, grät inte, fröken fick bära honom, hålla honom i handen osv, han åkte rutschbana, körde bobbycar och rally med barnvagnen. Imorgon dagis mellan 9.30-12.00, han skall äta lunch där då, blir nog att jag går därifrån och kommer tillbaka 12, givetvis blir det gråt när jag går men de skall ju snart ut och leka då så det kommer nog bli bättre då. Inskolningen tar lite längretid för Wilgot, gör inget, de andra barnen som också inskolas var utan sina föräldrar idag. Det är ju så väldigt olika från barn till barn, tar längre tid för vissa, ingen ide att skynda på det. Wilgot kommer säkert trivas kanon sedan när inskolningen är klar. Förskolan känns bra, inga dåliga vibbar eller så, fröknarna verkar också bra.

Självklart mycket tröttare nu, somnar fort när vi kommer hem efter dagis, så mycket nya intryck nu, mycket som händer omkring han.

Jisses vilket fint väder vi fick idag, skönt att kunna tvätta sängkläder och hänga ut de på tork. Får gärna hålla i sig några dagar. Men det blir nog snart regn igen tyvärr.

Inga kommentarer: