onsdag 20 augusti 2008

Wille somnade själv igår

Jisses, lillkillen somnade själv i dubbelsängen igår, säkert en ren tillfällighet och engångsföretelese, men nästan värt att springa 10 varv runt huset av glädje. Nattade honom som vanligt med buffningar i rumpan och amning, men så fort jag lämnade sängen började han skruva på sig, nopp tänkte jag, nu orkar jag inte ligga här med, jag testar och ser vad som händer. Gick ner och käka några kilo vattenmelon, jo då kilo var alldeles rätt, älskar vattenmelon, under tiden så låg lillkillen och pratade för sig själv, tittade till honom, han låg då med benen rakt upp i luften och verkade allmänt nöjd,. Vid ett tillfälle blev han lite missnöjd, och skällde lite och var arg, men inget gråt, jag tänke bara käka upp sista melonen så går jag upp, men helt plötsligt var det knäpptyst, tänkte oj, vad har han nu hittat på för bus. Grabbat tag om katten eller något annat kul, men när jag tittade till honom låg han på magen och sov, sedan sov han från 20.30 till 02.00, utan att äta, rekord det med. Sedan förstörde jag allt genom att gå upp på toaletten och gå rakt in i en papperspåse med tidningar, låter visst en hel del och självklart vaknade lillkillen. Men kul att han somnat själv en kväll iallafall.

Han har börjat sova på magen nu, innan var det jag som lade honom på sidan, men nu när han vänder själv verkar han föredra magläge, spelar ingen roll hur mycket jag bullar upp med kuddar omkring honom, han hamnar i magläge ändå, han är ju 7 månader nu, tänker på det här med PSD, vet inte vad risken för det är nu, men jag är rädd för PSD fortfarande och ogillar magläge och känner eter att han andas ofta, men vad skall jag göra när han verkar vilja sova på mage och sover bättre på magen. Skall kanske söka lite om det på nätet och se vad det sägs om PSD vid 7 månaders ålder.

Fynda lite på Formats utförsäljning igår, blev för mycket folk, trångt med alla barnvagnar, blev kanonvarmt, vilket lillkillen inte uppskattade, synd, velat kolla lite till, men så är det med barn. Annars gick det bra i stan och på bussarna, åkte efteråt och möte upp Micke i Partille, ammade då lillkillen på allum. Kanonbra där med deras fin fina amningsrum, man kan sitta helt avskilt, i sköna fotöljer och soffor, fräscht och fint också, med toalett, skötbord, mikrovågsugn, liten lekhörna och barnstolar.

Sulle behöva städa lite idag, blir fort smutsigt, helst när katten hårar ner och lillkillen lämnar massa dregelspår eter sig, matspår med för den delen. Skulle behöva rensa bland hans kläder, damma, plocka lite här och var, finns en del att göra, man hinner inte ha pedantfint nu när man har barn. Men damsugning blir det iallafall och vattning av blommor, kanske hinner jag börja rensa lite bland hans kläder också, efter att vi varit ute på en promenad.

Inga kommentarer: