måndag 4 augusti 2008

Mycket regn idag

Jisses vad det regnat idag, därför har vi inte varit utanför dörren överhuvudtaget. Städade lite i källaren och bakade 20 tekakor, mums. Hittade mina gamla brioleksaker, kul, de skall han få leka med, tex de gamla hederliga brioskallrorna och briohunden. Lillkillen var kanon grining i går eftermiddag, ville bli buren hela tiden, gallskrek så fort jag satt ner honom, idag har det varit bättre. Just nu tar han en liten tupplur i Ergo bärselen, han sover där eftersom min sambo och lillebror isolerar på övervåningen vilket gör att det låter så mycket att det nog inte skulle fungera för lillkillen att sova där just nu. Lite sent att sova för han nu men vad skall jag göra, han orkar hålla sig vaken i typ 3 timmar sedan vill han sova. Han vaknade vid 15-tiden förut och det går omöjligen att hålla honom vaken tills han skall sova för kvällen. Hoppas han somnar vid 20-tiden ändå, så jag får lite egentid ikväll, sugen på att scrappa lite.

Undra hur andra barn är, Wilgot är vaken 2-3 timmar sedan vill han sova igen, likadant på natten tyvärr, han sover 2 till max 3 timmar sedan vaknar han och vill ammas men somnar om med en gång igen, vi somnar om båda två föresten medans han äter.

Skulle prova med välling igår kväll, men jag hade hållt honom vaken i närmare 4 timmar för att han skulle gå och lägga sig vid 19.30, vilket gjorde han för trött för att vilja testa välling, han är ju van vid bröstet och det är nog lättare för honom att amma då han aldrig druckit ur nappflaska tidigare, inte använt napp heller.

Inga kommentarer: