söndag 10 augusti 2008

Farmor besök igår

Var hos Wilgots farmor igår, han var gnällig efter ett tag som alltid, men blir glad och som en ny kille så fort vi kommer ut i friska luften igen, sedan var han kanonglad och helspralig när vi kom he, som alltid, satt och hoppa och tjoa i sin stol. Kanske är det för varmt hos farmor , vilket gör homon gnällig, eller så blir det kanske för mycket nya människor på en gång. Då är det bara mama som duger, om någon annan håller honom och han hör min röst eller ser mig så börjar han skrika med en gång, håller jag mig därifrån kan det fungera.

Fick plommon igår, jisses, måste det finnas så många olika recept på marmelad, vet inte vilket jag skall välja. Plommon går att frysa in, så min sambo får gå till sin pappa och plocka fler, synd att det skall ligga och ruttna bort. Tänkte även göra någon paj, kaka och plommonkräm. Fryser jag in dem i 1 kg och 500 grams påsar så är det ju lätt att ta fram sedan.
Kvällen avslutades med en massa gott lösgodis, köpt på Sweets konfektyr i Partille, de har massa bra och gott kvalitetsgodis för endast 4.90 hg, kanonbilligt mot andra affärer, och det är inget skitkvalitet, utan orginalgodis från olika kända tillverkare. Och de har ju mina röd-svarta stora lakridstriangler, inte många affärer som har.


Ingen scrappande igår heller, hamnar ju lätt framför datorn, tiden går då, skipa datorn kväll och scrappa då istället.

Lillkillen sov från 20.00 till 06.45, men vaknade och åt 23.00, 02.00 och 06.00, undra just när han skall sova hela natten. Han börjar lägga sig på magen nu när han sover, vilket gör att han då tillslut börjar röra på sig oroligt då han inte vänder tillbaka till rygg själv. Så då får jag vända tillbaka honom på sidan, så 4 ggr eller om det var 5 ggr så väckte han mig i natt. Kanske borde tag tag i biten att sova i egen säng, iallafall i början av natten och dra ner på antalet amningar. Sambon har ju en veckas semester kvar, det blir ju säkerligen en del skrik, så det bör ju göras när min sambo är ledig.

Det positiva är att han äntligen kan somna om jag nattar honom i sängen på kvällen och sova där själv, i våran dubbelsäng alltså. Innan bar jag ju runt honom i ERGObaby NG http://www.ergobabycarriers.com/babycarriers/category/carrier/ på kvällen, ja hela dagarna föresten, utom på natten då han samsov med mig. Nu sover han själv i dubbelsängen även på dagen. Tur det det är tungt att bära om kring på en klump som säkert väger snart 11 kg, trots bärselen från ERGO, den är värd varendra krona med tanke på hur välanvänd den är. Skall testa någon dag och se hur det är att bära han på ryggen i Ergon. Den här selen har jag:

Har även en bärsjal, men den har jag knappt använt då jag inte orkat lära mig knyta den. annars är en bärsjal supersuper, avlastar ryggen bra. Har en diagonal vävd långsjal från Hoppediz . http://www.hoppediz.de/EN/index.htm

Nu har jag druckit upp min morgondrink, tokigt men jag gillar att dricka denna gudomliga dryck när jag vaknar på morgonen.

Inga kommentarer: