fredag 8 augusti 2008





Idag var vi iväg till Nolhaga parken, blev en lite promenad runt hälsostogen, annars har det inte hänt så mycket här hemma.

Så mätt på godis just nu, att godis kan vara så gott, blir alltid lösgodis, tyvärr får jag hoppa över allt som innehåller mjölk, vilket finns i en del godisar man inte hade en tanke på kunde innehålla mjölk.

Älskar även frukt, har käkat både vattenmelon, banan, kiwi, äpple och nektariner idag, vågar inte äta för mycket äpplen och nekatriner nu när jag ammar.

Skall hämta plommon hos min sambo pappa, tänkte göra lite plommonmarmelad och plommonkaka, vågar inte käka så många plommon då det säkert kan ge lillkillen gaser i magen. Hade jag inte ammat hade jag käkat mängder med plommon och annan frukt, åt lätt 4 äpplen om dagen tidigare, frukt är så himla gott, käkar nog all frukt, ingen sort jag inte tycker om, fast man föredrar ju vissa sorter framför andra. Gör gärna smoothie också, har nästan blivit en per dag denna vecka med blåbär eller hallon och banan, havremjölk och lite soyayoghurt, mums, mums.

Lillkillen sover, borde scrappa lite, men orkar inte komma igång med en ny LO, alltid så svårt att komma på hur den skall se ut, blir lätt samma slags typ av LO, måste ta och förnya mig lite, kolla in lite scrapbookingtidningar och få lite ideer därifrån. Funderar på att prenumerera på CK, mycket billigare att prenumerera, typ 273 kronor för 12 nummer, köper man dom här hemma kostar ett nummer 70 kronor, har inte hittat dom i någon butik runt GBG, så då får man beställa dem via någon scrapbutik och då kommer ju porto till och då hamnar tidningen i slutändad runt 100 kronor. CK är trots allt den bästa scraptidningen tycker jag, så det får bli en prenumeration på den.

Lillkillen får ligga på mage på golvet varje dag för att öva på att krypa, även sitta och öva upp sin förmåga att sitta långa stunder utan stöd bakom ryggen. Han älskar att stå upp, eller stå skulle jag inte vilja kalla det, han hoppar och gör knäböj då, vilket han tycker är kanonkul, lika roligt som att bada och duscha. Sedan är han så kittlig, han gapskrattar varje gång vi tar av han tröjan, eller närmar oss magen, eller under hakan, bakom öronen, hela han är nog kittlig föresten.

Undra vad han väger nu och hur lång han blivit, 68 känns lite för litet, han använder uteslutande storlek 74 nu i de mesta kläder, även storlek 80 i skjortor, han är lite rund om magen :-) . Fast många skjortor är små i storlekarna.

Föräldrargruppen bör väl starta upp snart igen, så då blir det ju vägning och mätning, min tur att baka på nästa träff, undra just vad jag skall baka, muffins är lätt att ta med, och småkakor, även långpannekakor av något slag.

Inga kommentarer: