tisdag 12 augusti 2008

NY LO och Plommon-banan-päronpure

Gjorde klart en ny LO som ni kan se i inlägget under, tyvärr blev det en miss med limmet på dekorationsbandet så att limmet syns, inte mycket att göra åt.

Gjorde Päron-banan-plommonpure till Wille igår, vilket han tycker var smaskens. annars fick han lite köpemat igår igen, hade kvar en 8 månaders burk, som han åt med god aptit , trots alla bitar, var något med ris, morötter, köttfärs osv i, tror den hette Farmargryta från Semper. Fast han åt lite för mycket då han snabbt kräktes upp en del. På kvällen åt han, till mammas stora glädje, en 1/2 portiongröt, med sin nya fruktpure i, inte alltid hel lätt att få i han gröt på kvällen.

Blev en promenad till Älvängen igår, tar drygt en timme, men hamna mitt i en störtskur, det bara vräkte ner och började blåsa kanon mycket, inget paraply hjälper då.

Jisses vad fort plommon blir dåliga, fick slänga några igår som börjat mögla, lagt det mesta i frysen utom de jag skall göra sylt på idag när jag köpt syltburkar på IKEA. De vi har hemma är förstora, vill inte fylla på förstora burkar så man får trycka i sig sylten sedan när man väl öppnat burken för att den inte skall bli dålig, äter ju inte sylt speciellt ofta.

Plommonen hos Willes farfar har tyvärr redan ramlat ner, så nu får vi invänta att nästa plommonträd blir klart, det är visst kanonmycket plommon på det. Se till att plocka i tid och frysa in så att de inte hinner ramla ned från trädet och bli dåliga,.

Än så regnar det inte ute, jippie :-)

Måste försöka låta Micke ha hand om Willle själv längre stunder utan mig, vill ju gå på scrapmässan i Göteborg 6 september och då vill jag inte ha med mig Wille in, det är trångt och mycket folk, blir varmt, inget Wille skulle uppskatta, så då måste Micke ta hand om Wille själv i typ minst två timmar. Han och min lillebror får väl ta en promenad på stan eller Liseberg under tiden. Se till att Wille är nytankad bara, sedan så sover han säkerligen en del av tiden.

Igår vet jag inte vad som flög i Wille, han var helt sprallig och kanonpigg på kvällen, somnade inte förrän efter 21.00. När jag skulle natta honom i sängen, blev han skogstokig av glädje så fort jag tittade på honom och gapskratta, tjoa och tjöt av glädje, blev till att låta bli att titta på honom för att försöka få honom att sova. Kul att han är så glad, men han skall ju sova. Vaknade med ett glädjetjut i morse med.

Nu sitter han i sin matstol och suger på sina leksaker och för allmänt oväsen. Ville inte ligga på golvet mer än 5 minuter, när skall han öva på att krypa tro?

Och jag intar en dos av min underbara morgondryck, Pepsimax och funderar på att göra lite amerikanska pannkakor till frukost. Lite nyttigare med havremjölk, grövre mjöl och bara ett ägg, lägger i typ 1 helt ägg och två äggvitor. Och utan margarin i så klart.

Inga kommentarer: