fredag 29 augusti 2008

Fin, fint väder ute :-)

Vad gjorde vi i går? Inte så mycket, promenera till Nödinge, handla, laga äpplekräm, städa, plockade ännu mer äpplen, som en vanlig typisk dag i mitt mammaliv. Idag är det strålande fint väder ute, blå himmel och sol, så härligt. Blir en promenad sedan när lilkillen vaknat efter sin första förmiddagslur. Vi går ju upp 05.30 varje dag liksom, han vill aldrig sova längre än så.

Fick min MVH från scrapbookingforumet igår, se vad jag skall köpa för spännande att ge henne. Lagt ut lite saker på tradera som jag hoppas få sålt, lite oanvända scrapsaker och barnsaker typ nappflaskor, amningstillbehör, nappar som lillkillen aldrig använt, han är inget nappbarn, vägrade ta napp.

Premiär för Micke att ta hand om Wilgot nästa lördag helt utan mig, jag har aldrig varit i från honom mer än när jag typ duschar eller då micke gått utanför affären med barnvagnen när lillkillen var liten och vi inte ville ta med honom in i mataffären. Skall ju gå på scrapmässa och det innebär att jag är borta minst två timmar för honom, första gången jag gör något på egen hand på 7 månader nu. Skall nog gå bra, bara lillkillen är fulltankad. De kan ju promenera på stan eller Liseberg eller nått sånt, Micke får nog ändå sällskap av min lillebror, så då är de två som kan ta hand om honom. Måste ju börja kunna lämna bort honom till Micke nu, han är ju ändå över 7 månader, vill ju ibland kunna göra något på egen hand i någon, några timmar eller så i bland. Fast jag kommer nog gå på helspänd och vänta på att mobilen ringer för att det tex absolut inte går att trösta honom, men jag tror inte det händer, promenerar de omkring med honom så brukar han tycka det är kul att titta på allt som händer runt omkring honom. Fast jag kommer säkert sakna honom en massa, är ju van att ha honom med mig hela tiden.

Inga kommentarer: