lördag 16 augusti 2008

Kallt men kanonväder

Lillkillen vaknade med ett splash idag, så "roligt", han kräktes i hela sängen. Som om jag inte redan hade tvätt så det räckte. Kissen kissade ju ner nadrassöverdraget efter sin tandstensborttagning och lillkillen passade på att kräkas ner täcket när jag ändå inte hade påslakan på, och dessa två går inte in i en vanlig maskin. Får ta och tvätta det i lillebrorsans tvättstuga.

Vad gör han nu tro? Jo för allmänt oväsen, kastar ner de tyngsta leksakerna i golvet, vilket låter en hel del. Nu börjar han överrösta leksakerna också, tur vi bor i hus och inte lägenhet, fast kockan är iofs 08.00 och jag har varit uppe ett tag, så för mig känns klockan som typ 10.00 för andra. Att en brioskallra kan låta så mycket visste jag inte :-).

Annars är det kanonväder ute, klarblå himmel, fast lite kallt, bara 7 grader, längesedan det var så kallt. Men skönt väder nu när jagskall in till stan, blir nog inte så varmt då, trots att det är soligt.

Inga kommentarer: