måndag 18 augusti 2008

Wilgot 7 månader idag






Stora killen nu, Wilgot blir 7 månader idag, vet inte hur lång han är, eller vad han väger, vet bara att han väger minst 11 kg.
Vad kan han nu då:
  • Rulla över från mage till rygg och tillbaka
  • Åla baklänges och runt i cirklar
  • Sitta utan stöd, fast man måste sitta bredvid, han vill inte stilla och snällt leka med en leksak utan hoppar hela tiden på rumpan, lutar sig fram och suger på tårna eller slickar på golvet, sträcker sig efter allt omkring honom inklisive katten, vilket gör att han tippar rätt som det är, man måste sitta bakom han och passa honom.
  • Tycker om mat, äter nu mat för 8 månaders, typ små fina bitar av mat, behöver inte längre göra maten till pure, äter allt han fått smaka på utom kiwi, då börjar han gråta.
  • Suger inte bara på leksakerna längre, leker lite mer med dem, tex så tycker han det är kul att skaka om dom och slå dom mot bordet så att de låter om dom.
  • Säger mamamama, bababa, papapapa och en massa annat, skäller på oss när han blir arg, säger mmmm om han verkligen gillar maten typ när han får majsbågar och små,små bitar av färsk frukt.
  • Griper tag om saker med båda händerna, sträcker sig efter saker. Nu gäller det att hålla ömtåliga saker långt borta från honom.
  • Fick två tändr lagom till sin sexmånadersdag

Tiden går så fort, tänk det är sju månader sedan jag låg på förlossningen, känns som om dagistart börjar närma sig, har inte bestämmt ännu när Wilgot skall börja dagis. Hade ju bara ett vikariat i Borås och fick inte förlängt när mitt vik gick ut eftersom jag ändå var gravid, och det hade ju ändå inte fungerat att pendla 4 timmar om dagen trots att jag verkligen trivdes så bra i Borås och skulle mer än gärna börja jobba där igen. Bra arbetskamrater, bra arbetsplats, bra chef, patientgrupp jag verkligen trivdes att jobba med. Hoppas jag får tag på ett nytt jobb som jag verkligen trivs med, jobbar gärna på sjukhus igen eller som jag gjorde i Borås, på en rehabiliterinsklinik.

Inga kommentarer: