söndag 10 augusti 2008

Plommonmarmelad, barnmatsburkar och gratisprover.

Så nu har jag gjort plommonmarmelad idag, blir spännande att se hur den blir, tänkte köpa lite syltburkar på IKEA, snyggare med riktiga syltburkar, måste hitta ett bra ställe att förvara sylten på bara, den måste ju stå svalt för att inte börja mögla.

Lillkillen fick köpemat till middag idag, kyckling med grönsaker var det visst, barnmatsburkarna luktar verkligen inte gott, ser inte gott ut heller, och typ 8% kyckling i, vad är det egentligen man betalar för, burken är ju fylld med något som heter risstärkelse, helsjukt. Köpematen är väldigt pureaktig, min hemmagjorda blir inte så slät, går ju inte att få kött, köttfärs och spaghetti så slät, men han gillar det ändå, Wille har inte några problem med att äta små bitar. Efterätten var en 8 månaders burk, äpplekompott, var faktiskt kanongod, små fina äpplebitar i, men Wille åt med god aptit ändå. Får ta och göra egen äpplekompott, även päronpure, mangopure, och katrinplommonpure. men bekvämt med köpeburkar ibland. Köpt hem sötpotatis för att göra mer mos. Måste även ta och göra någon form av kyckling till Wille.

Har ni tänkt efter egentligen hur mycket reklam man får hem nu som nybliven förälder, får en massa reklam om barnkläder, barnmat, blöjor, böcker, etc. Tur att man som jag älskar att få reklam, alltid kul när det är med lite gratisprover också, tyvärr kan han ju inte äta alla grötprover han fått hem synd, som min lillebror säger, "den som har flest gratisprover när han dör vinner" , den blir väl jag då, nappar på allt där man får lite gratisprover. Vad då, om jag ändå i vanliga fall köper en viss produkt som man kan samla streckkoder på och få hem en pryl så är det väl dumt att inte nappa på den ide. Har tex fått en skötväska från natusan, 3 nr av matmagasinet, massa godis från malacotruly samt två biobiljetter bara för att jag lämnat min emailadress till dom, olika prylar från marabou, tex badlakan, prylar från libero då man samlar på blöjmärken, fina tröjor och böcker med steckkoder från nestle osv.

jisses vilket skitväder idag, ingen promenad varken igår eller idag, man känner fettvalkarna fastna runt midjan efter allt helggodis, nej jag skämta bara :-) , fast lite tjock kan man allt känna sig ibland fast jag vet att det inte är så, väger väl 58 kg nu tror jag och är ju 170,5 cm lång, så jag bör inte vara småfet trots allt. Inte vidare vackert att väga 49 kg som jag gjorde ett tag heller, synd man inte tog några kort på mig då, så man i efterhand kan se hur eländig man såg ut, då kunde jag själv inte se hur mager jag var, 49 kg var inte tillräckligt, nog ville jag allt gå ner lite till. Fast det förstås, det skulle inte vara fel att väga runt 55 -56kg, 58 kg är väl egentligen alldeles lagom, bara jag håller mig under 60 kg, det är en ok vikt om man som jag är dryga 170 cm lång. Vore kul att börja träna på gym igen och få lite muskler, men det får ligga på is länge, länge, länge, sådant hinns inte med nu när jag är mamma, promenaderna får räcka, får ta och göra i ordning i källaren så att man kan börja träna där nere, har en motionscykel och crosstrainer ju, bara lite hantlar och sånt som fattas. Just crosstrainer är skonsam och bra för lederna, himla skön att träna i.

Men det är skönt med en daglig promenad. Hoppas på bättre väder i veckan, iallafall uppehållsväder, men lagom varmt och mulet är ändå perfekt.

Inga kommentarer: