måndag 25 augusti 2008

Gnällspik och ingen barnvagn

Lillkillen vaknade 05.30 som vanligt, men var gnällig hela förmiddagen, sov typ 15 minuter mellan 8.00-8.15, sedan gnällde han, gallskrek hysteriskt och var glad om vartannat, vet inte vad det var med honom idag, mammas tålamod tog verkligen slut, man blir så irriterad inombords tillslut, man orkar inte hur mycket som helst när man aldrig får sova ut då han fortfarande vaknar flera gånger per natt. Det var bara att sätta ner honom i matstolen eller i sängen och gå därifrån en stund och hämta nya krafter, han far ju inte illa av att ligga i sängen eller sitta i sin matstol och skrika en kort, kort stund, trots att jag får så himla dåligt samvete efteråt, bättre att sätta ifrån mig honom en stund än att man tillslut blir helt tokig av irritation.

Nu sover han iallafall och gjort det en timma han var ju så trött, hoppas han vaknar glad och pigg efteråt.

Har iallafall hunnit laga kalops nu, den skall ju koka i två timmar typ så det är bäst att böra i tid, men det är så gott med kalops.

Och någon barnvagn har jag inte, så jag kan inte gå ut i det fina vädret, det är sönder igen, skitbarnvagnen från brio, åter igen handtaget som gått sönder, går inte att höja och sänka handtaget, jo eller det går, men sedan hakar den inte i något av hålen, så själva handtaget blir liksom löst, enligt affären har detta bara hänt en gång på två år, så nu har det hänt två gånger på två år, vi fick ju ett nytt chassi i slutet på juli när handtaget var sönder och nu har exakt samma sak hänt, tidigare var vi tvungna att lämna in den och byta bromsen som också gått sönder, något som tydligen brukade hända på brios duo vagn 2007. Vi måste ha en himla otur som råkar ut för samma sak med handtaget som enligt affären aldrig hänt tidigare, mysko eller hur. Kör ju liksom bara omkring med barnvagnen på asfalt och höjer eller sänker sällan handtaget, ändå går det sönder. Så nu funderar vi på att sälja skiten och köpa en ny sittvagn, men inte från Brio, fast den nya vagnen måste ha fullt liggläge och vara vändbar, för tidigt att sätta lillkillen framåtvänt, synd att Kronans sulky inte kan leveras för än i november, så länge orkar vi inte vänta. Annars skulle jag gärna vilja ha just en Kronan, får kolla runt lite på olika sittvagnar. Skulle ju egentligen köpt Kronans duovagn, men så blev det en Brio, det ångrar jag verkligen idag. Skall bli kul och se vad affären har att säga idag när Micke hämtar barnvagnen.

Så nu har jag fått gnälla av mig lite, kan behöva det ibland :-) .

Inga kommentarer: