söndag 21 juni 2009

Oj vilket regn

Promenad till Äkvängen idag hela familjen och Fille, tyvärr började det ösregna så vi blev rejält våta, fast på hemvägen hade det slutat regna så kläderna torkade trots allt. Lillkillen var nöjd och somnade gott i vagnen på hemvägen.

Här hemma var han ute och busade runt i trädgården på eftermiddagen med Micke och Fille medans jag passade på att städa golven.

Jisses vilket regnväder det kom på eftermiddagen, vräkte ner så vägen svämmade över på utsidan, två rejäla åsksmällar, blixten slog troligtvis ner i närheten av huset då det blev ett vitt ljusken eller som en ljusbåge, svårt att förklara, lyste upp hela vardagsrummet med en efterföljande rejäl åsksmäl. Trodde dator eller TV hade exploderat först när ljusskenet kom så starkt var det.

Men nu på kvällen är det ett underbart soligt väder ute, jätteskönt och varmt, tydligen skall det bli soligt och varmt hela veckan och det hoppas jag verkligen efter allt regn.

Imorgon blir det nog ÖF så Wilgot får leka av sig en stund, ÖF är ju bara öppet två veckor till så det är bäst att gå de sista gångerna, kanske de allra sista för Wilgot då han börjar på dagis i höst och jag börjar jobba. Lite vedmodigt känns det att föräldrarledigheten snart är slut, det är ändå skönt att vara hemma med Wilgot trots att det kan bli långtråkigt vissa dagar. Känns konstigt att jag skall lämna honom på dagis och att han då skall få vara ensam utan mig hela dagen, allra helst nu när det skall stängas ett dagis här i Alafors vilket innebär att det trycker in fler barn i varje dagisgrupp på Wilgots dagis. Kommer vara jobbigt att lämna honom den första tiden men hoppas det kommer fungera bra och att han kommer älska att vara på dagis och knappt vill gå därifrån, jobbigt blir det de gångerna han skriker och gråter när jag går, vilket han säkert kommer göra i början med tanke på hur mammig han är. Sedan så har han heller aldrig varit bortlämnad så han har ju aldrig varit ensam utan mig eller Micke. Usch ja, vill allra helst inte tänka på dagis, får bara ont i magen och blir ledsen då. Blir säkert bra när inskolning väl börjar.

Inga kommentarer: