tisdag 9 juni 2009

Ätit själv idag

Idag kom vi inte ur pyjamasen förrän klockan 13.00, på morgonen bakade vi bröd och redan vid 09.45 somnade Wilgot, efter ett tag gick jag och vilade med och sedan vaknade vi inte förrän klockan var över 12.00, skönt att få sova lite. Blev en promenad till Tempo, tog den över Bryggarebacken, tyvärr var kossan och kalven inne i stallet, men geten var i full gång med att käka upp en björk, stod med frambenen uppe på staketet för att komma åt björken, nu var kycklingarna, som iofs är stora nu så de räknas väl inte som kycklingar längre utsläppta, Wilgot tyckte det var helkul att kolla in dom, de sprang runt som galningar i gräset.

Hemma försökte jag få i honom lite mat, tyckte det var lika bra att han fick äta själv, tänkte att han kanske fick i sig något då, så han fick tallriken med mat och två skedar framför sig, han åt själv samtidigt som jag matade honom, funkade utmärkt, han fick i sig en hel burk mat för första gången på tre veckor, (utan att jag fick psykbryt :-) pga av allt kladd), han kladdade väldigt lite, det mesta for faktiskt in i munnen, sedan tryckte han i sig en banan, provade även lite yoghurt fast då var han mätt och började kladda med maten istället. Gjorde likadant nu på kvällen med gröten, fungerade bra nu med, kladdandet började först när han började bli mätt, vi får väl göra så här i fortsättningen, att han får äta ur tallriken själv medans jag matar honom, kan ju hoppas det fungerar imorgon med.

1 kommentar:

Jossan sa...

Åh, skönt att han fick i sig lite mat iaf när han fick äta själv :-)

Gott att ni fick sova och man får lov att gå i pyjamasen halva dagen tycker jag hehe!

Vi kan ses utanför dig imorgon om det inte ösregnar då vill säga.. Kl. 9 blir bra?

Ha en trevlig kväll,

Kram Jossan