onsdag 18 mars 2009

Soligt ute idag :-)

Så härligt väder idag, fast vi var ute redan 09.00 och då var det inte så varmt, blev en promenad till Nödinge för att hämta böcker jag beställt på biblioteket.

Gjorde kycklingpaj till middag, så gott, var liksom sugen på det idag och vi hade grillad kyckling över.

Så härligt med vårväder, så ljust så länge på kvällen, man blir liksom piggare av att det är så soligt ute, om det bara kunde vara lika fint till helgen så att man kunde hitta på något kul, planera ligger väl lite på Alingsås och Nolhaga parken, där finns både lekplats och djur.

En nackdel nu när solen lyser in så fint är, alla skitna fönster, all damm som syns inomhus, alla smulor syns 100 gånger värre på golvet, får liksom panik över att se att det är smutsigt, vill ju ha 110% rent runt omkring mig, blir irriterad när jag ser smutsen, men det är väl bara att bita ihop, det går inte längre att ha kliniskt rent med barn och katt. Men jag kan inte låta bli att bli på dåligt humör ibland när jag ser smutsen. Dammsuger ju trots allt dagligen, ibland två gånger om Wilgot smulat ner allt för mycket runt sin matstol, men det känns ändå aldrig rent. Vill ju helst ha helt undanplockat omkring mig och dammfritt och fina rena blanka golv.

Nattningen tog 30 min, även lite gråt och gnäll idag, buffade honom lite så att han kunde komma till ro, men jag buffade honom inte till sömns som jag gjorde tidigare de kvällar han inte somnade av amningen. Så nu buffar jag honom lite lätt, ibland räcker det bara att hålla handen på rumpan så att han kommer till ro för att sedan kunna somna själv. Även idag två tupplurar på dagen. Imorgon är det ÖF så då sover han bara en gång, får se om det gör någon skillnad på insomningen.

Andra planer är att se till att bygga en sandlåda på tomten, så att vi slipper gå iväg så långt för att leka, skönt att bara kunna gå utanför dörren och leka ibland, allrahelst på eftermiddagen då man inte hinner bege sig iväg så långt lör att leka. Annars är det skönt med en promenad fast på förmiddagen då förstås. Imorgon är det ju ÖF, men funderar på att låta Wilgot leka i sandlådan i Nol på fredag, såg idag att det fanns många fina lekplatser där, med bra sand i.

Just det Wilgot är förkyld igen, härligt gult snor som rinner ur näsborrarna, så härligt när han torkar av det mot mina kläder :-) , fast vi är nog lite förkylda alihop här hemma, fast inte katten :-D .

Funderar just nu på vilket bröd jag skall baka denna helg, tar ju 2-3 dagar innan det är klart, så det krävs ju lite planering, surdegarna är matade och verkar trivas bra i kylen. Kanske ett ljust surdegsbröd, det andra har Micke käkat upp, har mycket dubbla-surdegsbröd i frysen så det behöver jag inte baka ännu, fast lite valnötsbröd vore gott, köpte storpack med Valnötter påNetto igår, det krävs ju 400 gram valnötter i det brödet/bröden. Ciabatta har jag nog en del kvar. Tänkte prova göra eget tortillas bröd någon dag, det är ju inget svårt att göra, gör ju de i stekpannan.

Inga kommentarer: