lördag 14 mars 2009

Regnkläder

Var i stan idag och handlade regnkläder och stövlar till Wilgot så att vi kan börja vara ute i sandlådan. Blev Bamseregnställ från Lindex, gummistövlar, raggsockar och sådanadära regnvantar. Så nu kan vi vara ute och leka när vädret tillåter. Bamseregnkläderna har jag för mig fått bra i test av regnkläder, köpte storlek 86, annars växer han ju ur det med en gång, stövlarna var i storlek 22.

Micke och Wilgot åkte till Mickes mamma och jag åke dit när jag var klar i stan och åt middag. Bra att Wilgot får vara där utan mig, för det första behöver Wilgot och Micke vara ensamma utan mig och sedan blir han mindre mammig då så att han även vill vara hos sin farmor vilket han inte vill så gärna om jag är med.

Annars käkar jag godis nu, blev lite väl mätt bara, svårt att sluta när man väl börjat. Men det är så gott, och det är ju lördag så då får man äta godis :-).

Idag fick han tag på en påse clementiner som låg under vagnen i hallen, de hade hans farmor köpt till han, problemet var att de var oskalade såklart, han fick tag på dessa iallafall och han käka lite på alla en stund innan han kom ut i köket med en ha hunnit käka på en hel del, stackarn, han älskar clementiner och ville väl bara ha lite, kan inte smakat gott med skalet på, han satt tänderna i 6 stycken, var bortbitet lite skal här och var på dom, fick snabbt skalat av dom så att han fick lite clementiner, busiga killen, vindruvor har han käkat en hel del också idag, han gillar ju all frukt och sov tyvärr när vi käkade fruktsallad så det fick han vara utan. Gör väl lite fruktsallad imorgon som han kan få lite av.

Radonvärderna är ju ännu inte bra i huset, nu har vi varit i kontakt med mäklaren som sålde huset som tog kontakt med förra ägaren, hon har alla papper på vad radonfirman har åtagit sig att göra eftersom det är hon som skall stå för den kostnaden, och radonfirman skall höra av sig snart igen och så skall vi ha möte för att se hur vi skall gå vidare med att få ner radonvärderna till 200 nu ligger de på ett årsmedelvärde på 300, innan vi flyttade in låg det på 600.

Inga kommentarer: