torsdag 5 mars 2009

ÖF idag


Var på ÖF idag, buskillen lyckades fastna med huvudet/kroppen i det runda hålet som är till för att ställa en rund diskbalja i i leksaksköket, så för att ha något att göra så kryper han in i skåpet under hålet, ja fast det är ett hyllplan där så jag vet inte hur han lyckades få upp huvudet och en arm genom hålet, men det gjorde han, och blev ledsen så klart när han inte kom loss, jag kunde inte låta bli att skratta , det så så kul ut, annars var han nöjd och kanonglad hela tiden på ÖF. Han gillar verkligen att busa runt på ÖF, är alltid så glad när han är där.

Annars har det inte hänt så mycket mer. Har ju varit härligt väder ute, hoppas på sol imorgon och till helgen. Till helgen blir det scrapbookingmässa, kul, behöver köpa lite nya mönstrade papper inför scrapträffen i Nödinge den 18 april.

Sugen på att baka bröd, men måste ju äta upp det jag redan bakat. Får se till att mata och hålla liv i surdegarna under tiden, kom på att jag måste mata vetesurdegen, det var ett tag sedan sist nu.
Just det två tänder är på väg upp, två tänder i underkäken, bredvid det andra två, fast han verkar inte vara besvärad av det, blir nog värre när kindtänderna skall upp, de känns nog betydligt mer.
Måste tvätta golven imorgon, de blir så smutsiga fort när Wilgot kladdar vid maten, hamnar ju en hel del bröd och frukt på golvet. Blir så tokig över att det inte går att ha samma ordning som man hade innan man fick barn, känns som det ligger grejer överallt och så fort man dammsugit blir det smuligt igen, katten hårar ju ner också, dammsuger minst en gång per dag. Önskar att Micke kunde känna det samma, typiskt killfenomen tror jag, det blir ju jag som plockar undan, han ser liksom inte oordningen på samma sätt som jag, stör sig nog inte på det som jag gör, kan bli på dåligt humör när jag ser det, skulle vilja ha ett skinande vitt, ljust kök utan prylar framme, massa skåp att stoppa undan allt i, helst luckor&kakel som torkade av sig själv :-D , någon borde uppfinna det. Det är väl lika bra att vänja sig. Ibland önskar man att en städfirma kom hit och städade hela huset skinnande rent, luckor, golv, dörrlister, kakel, fönster, bokhyllor,badrum ja precis allt i hela huset skulle bli avtorkat och rent, det vore inte dumt.

Inga kommentarer: