måndag 16 mars 2009

Nya läggningsrutiner

ÖF idag, trevligt, Wilgot får leka av sig en stund, han är alltid så glad när han är där, värsta solstrålen, han verkar verkligen gilla ÖF, många frågar om han alltid är så glad, nopp, självklart inte, han har allt sina gnällstunder här hemma emellanåt

Idag provade jag något nytt när han skulle sova nu inför natten, han ammar ju alltid men somnar inte längre till amningen på kvällen, utan brukar amma sig mätt för att sedan ligga bredvid mig och prata och böka runt medans jag buffar honom i rumpan. Det vore så skönt om man bara kunde lägga honom i sängen och så somnade han själv. Så idag tänkte jag att det är lika bra att ta skiten någon gång och ställde in mig på timslång skrik och protest från Wilgots sida. Så först fick han amma och sedan la jag honom i sängen, han stod upp en kort, kort stund , typ en halv minut eller så, för att sedan lägga sig ner och böka runt med täcket, bökade runt och lade sig ena stunden i huvudändan, sedan i fotändan, satt en kort stund, brydde sig inte alls om mig som låg i sängen bredvid och efter 20 minuters bökande så somnade han bara, och jag som målat upp värsta scenariot med massa skrik och protest, och så blev det inget alls av det. Nu kanske det gick ovanligt bra ikväll, vem vet hur det går imorgon kväll, hoppas självklart att det går lika bra och att jag så småningom bara kan lägga honom och sedan gå därifrån och att det även kommer fungera dagtid och att han tillslut även kan sova hela nätterna, självklart måste jag sluta nattamma, men en sak i taget, först skall han lära sig somna själv i sängen på kvällen.

Detta underlättar så, får då kan Micke lägga honom vilket är kanon om jag är borta en kväll vilket jag skall vara 18 april och sedan funderar jag på att gå på påskpyssel nästa måndag på ÖF, kvällstid alltså , 18.30, bara för vuxna, pyssel och lite god mat och lite vuxenkontakt, låter kul, att få umgås med lite vuxna utan barn :-), blir isåfall för första gången som jag är borta från Wilgot en kväll.

Inga kommentarer: