fredag 27 mars 2009

Hemska, hemska snön




Fredagsvrålet fastnade i halsen när jag drog upp persienerna idag, ve och fasa, hemskt, hemskt, hemskt, ville bara blunda och hoppas att det inte var sant, det var ju vitt ute, massa, massa snö, det skall vara vår nu, tröstade mig med att det trots allt var fredag och godistajm.

Promemenad till Nödinge trots all snö, Wilgot sov halva vägen, kikade in i den nya skoaffären vilket jag inte kommer bli kund hos, magert sortiment och dyra skor, ville haft tag på skor Wilgot kan ha i sandlådan, han har ett par jättefina kavatskor hans farmor köpt, synd att de skall bli förstörda genom sandlådelek, så nu är jag på jakt efter ett nya skor till rimligt pris, typ 150-200 kronor är ett bra pris. Sedan möte jag upp min bror, lite handling på ICA, lite middagsmat, hem och försöka få i Wilgot lite mat. lika ointresserad av att äta som vanligt, sedan stojade han runt och förde ett himla liv, bar omkring på sina små stolar, hällde ut alla leksaker på golvet, inte vidare lätt att få han att varva ner och sova middag, men det gick, efter middagen lite handling på citygross.

Och nu massa gott godis och lite nyttighter som äpplen, fast mest lösgodis förstås :-) , det är ju trots allt fredag, lätt illamående av alla polkagrisar, rollokolor, reisen, mintolux, ferraribilar nu.

Och snön den är ju borta nu.

Helgens planer, Partille och besök hos Wilgots farmor imorgon. Nästa vecka ÖF måndag och torsdag, tänkte gå på min första Alefika på tisdag hos en nyinflyttad mamma som bor 5 miuter från mig, kul att träffa lite nytt folk, vi tänke ha sällskap till ÖF på måndag också, en del av Alemammorna har jag ju redan sett på ÖF.

Undra vad det är som gör att Wilgot gillar teletubbies så mycket, han har en hel hög med teletubbiesDVD nu, såg på sjung och lek med teletubbies idag, följde faktiskt programmet för första gången, lite sjuk och deras dans var allt annat än barnvänligt kan jag säga, blev lite lätt chockad över deras dans så att säga, lite väl mycket höftrörelser på ett inte så barnvänligt sätt, och i en annat avsnitt gick de ut och in genom en dörr i 15 minuter, hur kul det nu kan vara. Fast Wilgot gillar dom och de är färglada, mycket söta kaniner med och ett glatt barnansikte. Vad är det med detta program som trollbinder barnen så mycket.

Inga kommentarer: