fredag 6 mars 2009

Promenad som vanligt

Promenad till Nödinge idag, träffade på en mamma från ÖF på vägen, vi stod nog och pratade över en halvtimme innan Wilgot tröttnade och ville åka vidare. Tacos till middag, mumsigt värre och sedan lite handling på ICA och fruktaffären.

Wilgot har inte fått amma på dagen varken igår eller idag, kan säga att brösten var sprängfylldas och gjorde redigt ont nu på kvällen innan han skulle amma. Tänkte vänja honom av med att amma på dagen, får ont i mammahjärtat när jag tänker på det, han älskar ju att amma, blir så glad när han får det och jag gillar att amma honom med, fast jag kan ju inte amma i all evighet, tänkte även försöka vänja honom av med nattamning, så att han bara ammar morgon och kväll, fast det är ju iofs inte hela världen om han ammar på dagen när han skall sova. Ja vi får väl testa att ta bort amningen under dagen nu i några dagar och se hur det går, han har ju bara ammat när han skall sova middag. Och därefter nattamningen, nattamningen är iofs viktigare att han slutar med så att han kanske kan sova längre pass och inte vakna 4-5 gånger varje natt. Värt ett försök iallafall och se om det hjälper, vore så skönt om han kunde sova hela nätterna.

Nu har jag tryckt i mig lite smarrigt lösgodis jag köpte på 4-gott förra helgen, så gott, och lite äpple och vindruvor. Köpte lite extra frukt idag, ananas, melon, mango, vindruvor, päron förutom apelsiner, äpple och banan så jag kan göra fruktsallad imorgon. Wilgot är lika heltokig i frukt som jag, rena paradiset för honom att komma in i fruktaffären med all frukt, där, där, där säger han och pekar överallt, och blir så lycklig när han får provsmaka alla frukter som finns för provsmakning som mango, ananas, apelsin, papaya osv.

Favoritprogram på tv just nu är för Wilgot alla djurprogram och Teletubbies, Postit pat, och det där blå tåget thomas. Fast riktiga djurprogram är absoluta favoriten, då pratar han på en massa och skrattar och pekar och håller på, han gillar verkligen djur och blir glad när han ser hundar, kattter och fåglar ute. Synd bara att han inte kan låta bli att dra Noblesse i svansen ofta över golvet, stackars Noblesse, fattar inte varför hon trots att han drar henne i svansen skall strycka sig runt han, skäller på Wilgot och säger nej och aja, men han bara skrattar åt mig.

Inga kommentarer: