måndag 2 mars 2009

ÖF idag

Det blev att jag satte fördegen till ciabattafrallor igår, nu på kvällen gjorde jag resten av degen, nu står den i förrådet i källaren där det är lika kallt som i kylen, och imorgon på morgonen efter jäsning i rumstemperatur skall det gräddas, spännande att få se hur de blir, har nämligen ännu inte lyckats hitta ett bra recept på ciabattabröd, så som jag vill att de skall vara. Ja och så satt jag fördegen till brödet med dubbla surdegar, denna gång skall jag bara baka dem i två formar, då blir de nog lagom höga.

Annars ÖF idag där Wilgot fick leka av sig en stund, trevligt att träffa andra mammor och kul att se de i Aletråden IRL liksom får ta och gå på någon av fikorna som brukas ordna med jämna mellanrum, var tyvärr en i fredags men då var jag ju på barnmässan.

Och Wilgot springer på, kryper så gott som aldrig längre, pratar på men inte så man förstår, satt och prata en massa i stolen förut, en del var om katten fattade jag, han tittar ju på henne och babblar på en massa, undra just vad han säger :-) , fast ordet där används väldigt flitigt hela dagarna, allt skall han ha och allrahelst när han skall äta, då kör han med där-tekniken och pekfingret för att försöka få en massa saker han inte skall ha, för att på så sätt försöka slippa äta verkar det som, rolig prick han, han kan bara inte sitta rakt upp och ner i stolen och äta, han måste ha något att greja med samtidigt.

Oj fick ett kort via mailen idag på min kompis två veckors dotter, så söt och massa hår, så gulligt.

Inga kommentarer: