tisdag 24 mars 2009

Ingen vår i sikte

Gick bra för Micke med Wilgot igår, han åt bra på kvällen och somnade väl på 20 minuter, bara lite, lite gnäll, han sov när jag kom hem 22.00 och vaknade faktiskt inte förrän 02.00 och sedan 05.30, rekord för Wilgot, men som alltid när det gäller Wilgot så är det en engångsföretelese.
Gjorde 3 fina påskägg på pysselkvällen, sådana pappersägg som man har godis i, dekorerade de, men lämnade kvar de på torkning , så det blir väl att ta med dem hem på torsdag. Annars var det kul att pyssla, trevliga mammor och jättegod mat, kunde inte vara bättre, helkul liksom.

Fast det var ingen kul syn att titta ut i morse, först verkade det lovande, klarblå himmel och sol, men så tittade jag ner på gräsmattan, ve och fasa, helt vitt, en titt på termometern,ännu ett lätt skrik från mig, 4 minus, kul eller, nopp inte alls, jag vill ha vår och plusgrader, såg ju tussilago igår. Nu på kvällen är det 3,5 minus, bådar inte gott. Vad är våren, inte här hos oss iallafall.

Annars promenad som vanligt, lek på utsidan på eftermiddagen.

Just det Wilgot har blivit heltokig i badkaret, slänger sig ner på mage i vattnet, sprattlar med armar och ben, tar en kallsup ibland, blev livrädd innan jag fattade att han gjorde det för att det var kul, jag trodde ju ungen höll på att drunkna, han växlar med att slänga sig raklång på magen mot att slänga sig baklänges, vatten i hela badrummet, han tycker det är jättekul, vatten älskar han, blir kul till sommaren då han kan bada i polen på utsidan.

Annars tog han sin potta till klätterhjälp idag för att komma åt tandbortsglasen på tvättstället, och leklådan till hjälp för att försöka komma upp på kattställningen, busig kille.

Inga kommentarer: