måndag 25 januari 2010

Soligt idag :-)

Har precis sett klart på Familjen annorlunda, kul program, men aldrig att jag skulle vilja ha mellan 8-10 ungar, jisses , det skulle bli tokjobbigt och dyrt, tänk på allt som skall köpas och vilka mängder mat det går åt, nej tålamod för 10 ungar har jag absolut inne, först ville jag bara ha ett barn, trodde jag :-) , men nu när Wilgot blivit lite större blev jag allt sugen på en liten till och det är bra och kan nog vara kul för Wilgot att få ett syskon, ja i början kommer det bli jobbigt för han att behöva dela mamma med någon annan, en bebis tar ju mycket tid och mammig är han ju, så svartsjuk blir han säkerligen, undrar bara hur han reagerar och beter sig när vi kommer hem med en liten bebis och när han tillslut fattar att bebisen är här för att stanna. Ja det kommer bli intressant och jobbigt. Hoppas vi får en snäll liten bebis utan kolik denna gång.

Ja annars var han på dagis idag, lite gråt vid lämning, satt och lekte med lera med fröken och tre andra barn när jag kom för att hämta honom, alltid mycket att berätta då såklart, är så gulligt när han säger "Hej Mamma" när man kommer. Och sedan måste han tala om för alla att nu har mamma kommit minsann, sedan blir det mycket prat om pappa, bilar, katten, äpple,korv, sova, lastbilen och "Dille" , ja det måste väl undra på dagis vad "dille" är för något. Han fick gå hem idag med, var ju så härligt och soligt väder, fast han ville bara gå 1/4 av vägen hem idag. Sedan kikade vi på hästarna och kollade efter katterna innan vi fortsatte hemåt. Väl hemma blev det först en lugn stund i soffan med äpple och Drikki innan han satte igång att leka med sina bilar.

Utvecklingssamtal på dagis imorgon, skall bli kul att höra vad de har att säga om Wilgot.

Ja bilar gillar ju Wilgot, han brukar prata om det i sömnen ibland på nätterna.

Inga kommentarer: