måndag 11 januari 2010

Dagis idag

Dagis för Wilgot idag, lite gråt när jag lämnade honom, han har ju inte varit där sedan 22 december så det är ju nästan 3 veckor, ville inte leka så mycket ute heller och hade svårt för att sova, men det blir säkert bättre om några dagar. Trött var han iallafall ikväll och somnade redan 19.10.

Fast inatt trodde jag han vaknade 03.30, (tyckte han var helt skogstokig som vaknade då, det har inte hänt tidigare) men han fick inte gå upp, han ville det inte heller utan låg och pratade och bökade runt 1,5 timme innan han somnade om vid 05.00 trodde jag, efter ett tag gick jag upp eftersom jag inte kunde somna om, blev lite förvirrad då klockan var halv sju, det visade sig att strömmen gått inatt utan att jag märkte det, så därför hade klockorna ställt om sig och gick 1,5 timme efter, så 07.30 fick jag väcka Wilgot eftersom han skulle hinna äta lite innan dagis, ja lite tokigt kan det bli ibland. Ja så klockan var ju 05.00 när han vaknade första gången inte 03.30, lite skillnad, fast 05.00 är för tidigt det med.

Om en vecka blir han 2 år, jisses vad tiden går fort, stora killen nu. Ja någon tårta blir det inte den dagen han fyller år, nästa måndag alltså, det gillar han ju ändå inte utan tänkte baka muffins till han och dekorera med lite roligt strössel, det gillar han ju bättre. Får se till att köpa födelsedagspresent till han nu till helgen så att han får öppna lite paket på sin födelsedag. Vet ju redan vad jag skall köpa, så det får bli en tur till Toys ur rus på söndag troligtvis.

Inga kommentarer: