söndag 17 januari 2010

Köpt födelsedagspresent idag

Igår var vi ute och åkte pulka, Wilgot tycker det är kul en stund sedan är det roligare att ppulsa runt isnön, det måste vara jobbigt för han, snön var ju djup och han ramlade ofta, inga dåliga backar vi gick i heller.

Idag åkte vi ut till Backaplan och köpte födelsedagspresenter till Wilgot, får hoppas han tycker de är kul, fanns inte det vi skulle ha så det fick bli lite annat. Han fick ju DVD med Cars i julklapp och den gillar han verkligen att se på.







Ja väl hemma bakade jag muffins till Wilgot, tårta gillar han ju inte så jag baka lite muffins, hittade bakformar i form av en stjärna på Coop som jag bakade några av muffisarna i, tänkte lägga lite glasyr och strössel på dom imorgon med. Ja han kommer få sina presenter på eftermiddagen efter dagis och även sin födelsedagsmuffins då. På dagis blir han firad med sång och fruktsallad och oftast får de även vaniljglass, tror jag, de fick de iallafall när jag var där på inskolning, fast glassen hade han nog velat vara utan, äter han glass vill han ju ha isglass, när vi åt fruktsallad sist med glass blev han skogstokig när jag la lite glass på och krävde att jag tog bort det. Likadant med grädde, vet inte vad han inbillar sig att det är för något. Micke drack Pucko idag och Wilgot fick smaka lite, han tyckte visst det var så hemskt att han fick rysningar :-) . Han har ju inte ätit något med chokladsmak eftersom han inte får äta godis och choklad ännu på länge. Kakor och isglass och saft är ok vid speciella tillfällen, på typ kalas.

Ja själv har jag ätit min första semla idag, det var gott, en semla blir det nog till i år, närmare semledagen, sedan får det räcka, så himla gott är det inte, då är det godare med tex en Budapestbakelse om man nu vill käka något så onyttigt.

Ja vid denna tiden för två år sedan låg jag på förlossningen på Mölndal, ja den biten kan man ju gärna vara utan när man får barn, hoppas nästa förlossning går kanonfort, fotare än 26 timmar iallafall.

Inga kommentarer: