tisdag 5 januari 2010

Julen snart borta

Städat bort det mesta av julen idag, återstår att byta gardiner i vardagsrummet när de nya dyker upp från ellos på fredag, köpte nya kappor, i ljusa vårfärger, fast de hade inte färdigsydda utan det blev 10 meter kappvara som får delas i fyra, hade ju 50% rabatt så då blir det garndiner till ett bra pris.

Annars promenad idag, fast vagnen är rena skiten nu när det är snö, så fort det blir ojämnt, typ en liten snöhöjd på 5 cm så fäller vagnen ihop sig, vi måste verkligen ha fått tag på ett måndagsexemplar, tror chassit har varit inne på lagning 3 eller 4 gånger, varav de bytte ut den helt en gång, och vi kör normalt med den, på asfalt och aldrig upp och nerför trappor eller så. Så aldrig mer att jag köper en briovagn, bromsarna går ju sönder hela tiden också, och det var tydligen ett känt problem då de i affärerna visste vad problemet var med en gång när vi kom dit första gången som bromsen gått sönder.Ja vilken syskonvagn vi skall köpa har jag inte bestämmt, skitsvårt det där, men det får allt bli en begagnad. Finns ju några som verkar okey , Urban Jungle, Phils&Teds och Emmaljunga Nitro.

Ännu inget jobb denna vecka eller förra veckan heller, de verkar bara bli sjuka på helgerna tydligen så de ringer väl på lördag, imorgon jobbar ju Micke så då kan jag inte jobba ändå.

Har lite jobb att söka , några som undersköterska och ett sjukgymnatjobb på vårdcentralen i Skepplanda, men channsen att jag skulle få det är ju typ obefintlig nu när jag är gravid, självklart tar de någon som kan jobba där längre, tror också det var en tillsvidaretjänst. Ja så kan det vara. Var ju samma i våras, fanns en tillsvidaretjänst på Kungälvs sjukhus, så typiskt då jag inte hade dagisplats till Wilgot då, han började ju i augusti.

Inga kommentarer: