torsdag 14 januari 2010

Lugna dagar

Här har inte hänt så mycket, jobbade några timmar igår och jobbar kväll imorgon, de ringde idag med men då hade jag redan hunnit hämta Wilgot från dagis och han hade blivit skogstokig om han varit tvungen att gå tillbaka dit. Gråter lite vid lämning men slutar fort. Idag åt han ingen lunch, det var fiskbullar, något Wilgot inte uppskattade, iofs så har han aldrig ätit fiskbullar innan, men han brukar äta det mesta på dagis även om det är nya saker, ja jag förstår han, avskyr fiskbullar, hemskt tuggmotstånd. Äckligt slemmiga liksom.

Annars blir det pulkaåkning på lördag, såg att det finns en bra backe mittemot alafors kiosken där det åks pulka, men väntar till Micke kan följa med så att någon tar emot han längs ner, backen är rätt lång verkar det som och två får inte plats i den minimala babypulkan, annars hade jag åkt med.

Annars lite oroligt på nätterna, han har vaknat och varit orolig/ledsen nästan varje natt nu sedan helgen, oftast somnar han inte om förrän han får komma över och sova hos mig. Hoppas det är en övergående fas, det bästa är om han sover hela natten i sin säng och det var längesedan han vaknade på natten nu, säkert en ny fas i hans utveckling bara, minns ju hur det var under första året.

Annars pratar han ibland så att man förstår hela meningar, som pappa kommer sedan, pappa åker lastbil, katten sover, ja det börjar väl lossna så småningom, pratar gör han ju konstant hela tiden, inte en tyst sekund när vi går hem från dagis, ja han pratar mycket på dagis med, mycket om att pappa åker bil, kör lastbil, ja jag med tydligen fast jag inget körkort har :-). Ja istället för sover säger han nanar (undra hur det stavas) , ja inget jag lärt han, jag har ju alltid sagt sova.

Inga kommentarer: