torsdag 26 februari 2009

Pannkakor

Stekte pannkakor till frukost då jag hade 1 l minimjölk som gått ut, använde havrekli och fullkornsmjöl för att de skulle bli lite nyttigare, himla gott, åt nu ikväll och så finns det kvar till imorgon med.

Annars har vi varit inne idag, orkade inte dra på alla regnkläder i snö och regnvädret som var imorse, passade på att tvätta tyget och åkpåsen till vagnen istället, kan behövas någon gång iallafall, ren och fin nu.

Imorgon baby&barnmässa, skall bli kul. Hoppas Wilgot tycket det med, finns mycket att titta på för honom med.

Nu är det minusgrader ute, stjärnorna syns, det bådar gott inför morgondagen för då hoppas jag på sol och inte regn.

Annars har Wilgot bara sovit 1 gång idag, fungerade det med, han fick sova först vid 12.00, men vaknade igen efter 40 min, ville först inte somna om, efter 15 minuters gråt och protester och buffningar i rumpan somnade han om till 14.00, låg bredvid honom större delen av den tiden. Börjar bli jobbigt att han inte kan somna själv eller somna om själv utan amning eller buffningar, måste snart hitta ett annat sätt, om han lär sig somna själv kanske han tillslut kan sova en hel natt, nu vaknar han oftast vid 22.00 och vill amma och flera gånger under natten, runt 04.30-05.00 brukar han ibland vilja gå upp, men efter buffningar brukar han somna om på stund till. Han sover med mig i sängen. Vore skön att någon gång få sova en hel natt, det har jag inte gjort sedan han föddes, som längst har jag nog fått sova tre timmar på rad, nu är det oftast runt 1,5-2 timmar på rad innan han vaknar. Vet bara inte hur jag skall få honom att somna själv, 5 minutersmetoden känns så hemsk och grym.

Inga kommentarer: