måndag 9 februari 2009

ÖF idag

Var på ÖF idag, trevligt att få komma dit en stund, Wilgot gick runt och lekte lite överallt, upptäckte hur kul tygröret är som man kan krypa igenom , om man är barn alltså, vuxna lär väl fastna om de försöker krypa igenom :-) , alltid kul med lite sångstund, men det är inte många barn som är stilla hela tiden, de klarar väl i bästa fall att sitta stilla under första sången, sedan är det full rulle på många av barnen igen, de enda som sitter stilla är de små som inte kan krypa :-), eller om det är med lite större barn med i femårsåldern eller så.

Annars har vi tagit det lugnt, bakade lite misslyckade släta bullar, var för gammal torrjäst, (hade ingen färsk hemma tyvärr ) så bullarna jäste inte som de skulle och då blev de små och torra, väldigt sällan jag misslyckas när jag bakar, men , men det är sånt som händer, trist bara, fast de var ju till Micke och han äter ju allt :-), han tycke de var goda så han lär äta upp dom utan problem.

Imorgon blir det till att köpa ny färsk jäst till tekakorna, de vill jag inte misslyckas med, de brukar bli saftiga och goda.

Borde börja tänka på jobbsökandet igen, skriva ny CV, meritförteckning, skaffa arbetsgivarintyg från mitt förra jobb om jag nu är arbetslös när Wilgot börjar dagis i augusti.

Inga kommentarer: