lördag 31 januari 2009

Stan idag

Var i stan idag, helt själv, gick bara runt ett tag, så skönt, behöver det nu när Wilgot är så gnällig och bara vill bli buren, har inte varit en rolig vecka, äter och dricker inget alls , ammar bara, men för lite känns det som.

Micke fick bära omkring på han när jag var borta, vägrade sova, det är ju jag som brukar få honom att somna annars, han somnade när jag kom hem vid 15.00 tiden, sedan var vi en sväng på ICA och fruktaffären där jag är stamkund liksom, de frågade om jag inte skulle köpa vattenmelon, åt många, många kilo vattenmelon i sommras, de minns de, men nu är vattenmelonen full med kärnor och inte alls god.

När vi kom hem var det mest gnäll och gråt tills han la sig, varför har han blivit så gnällig, var har den goa och glada killen tagit vägen, nu vill han inte alls leka långa stunder själv. Nya tänder på gång? Ont i magen, han äter ju inget och har mycket vattning avföring? Ont i öronen? Ny utvecklingsfas? Fortfarande gnällig pga av sin förkylning ?

Tog tid att somna idag, han ammade först och låg sedan bara och tittade och myste, somnade tillslut, lade honom i spjälsängen, vaknade igen och låg och tittade i typ 10 minuter, somnade men vaknade så fort jag lämnade rummet, tog tre omgångar med buffningar i rumpan innan han somnade. Tog nog 50 minuter idag eller så innan han äntligen somnade.

Jisses vad jag är mätt på godis, tog en sväng till 4-gott när jag ändå var i stan.

Inga kommentarer: