fredag 23 januari 2009

lite förkyld igen

Lillkillen ville inte äta någoting igår, fick i han 5 skedar vid varje måltid typ, han bara vägra öppna munnen och skakade på huvudet från sida till sida som han gör när han inte vill äta. Avslutade det hela med att kräkas i sängen vid 22.00 tiden. Fick sin förklaring idag, en ny förkylning så klart, fast han är lika pigg och glad idag för det och äter igen. Bara väntade på att han skulle bli förkyld då en mamma var med sin sjuka och kanonförkylda barn på öf i måndags, de leker ju med samma saker och tar i varandra så det var bara väntat liksom. Han är mest snorig, ingen feber eller halsont eller nått sånt, så det går snart över.

Var även på öf igår, inte speciellt mycket barn, 7 stycken tror jag det var, alla runt 10-12 månader. Han fick pussar från en annan lite yngre tjej, så gulligt att se. Annars for han runt med dockvagnarna, skrammlade i leksaksköket och gick några steg här och där.

Han släpper ofta taget och går några steg nu so mest är han uppe i 10 tror jag, fast ibland vet jag inte då han kan koma gående ut i köket, då vet jag ju inte vart han började gå, leker mycket stående utan att hålla i sig, går han med oss håller han typ lätt runt våra fingrar bara, så det är nog inte så långt kvar tills han går långa sträckor, han går ju kortare sträckor flera gånger varje dag nu.

Var på Lindex igår, köpte fixjeans, fixbody, bamsebody, långärmad tröja och en pjyamas för hela 200 kronor på rean, var ju halva reapriset, han behöver ju lite i nästa storlek , dvs 86, nu använder han mest 80, även lite i 74.

Min bror och hans sambo skall gifta sig, kul att få gå på bröllop, måste bara hitta något att ha på mig, väntar till längre fram i vår när vår och sommarkläder dyker upp. Micke får stanna hemma med Wilgot då vi ändå inte har någon barnvakt.

Just det måste komma ihåg att betala in till scrapträffen som är i Nödinge 18/4, en heldag med scrapping från 10-22.00, min första scrapträff och som skönt är på hemmaplan. Blir ju scrapping givetvis, utmaningar, tävlingar osv, ingår mat, fika, godis och sånt. Blir nog helkul. Blir till att packa stora resväskan med allt som måste tas med.

Inga kommentarer: