onsdag 21 januari 2009

BVC-rapport

BVC-rapport
Längd: 78,5 cm
Vikt: 13470 gram
Huvudomfång: 50,1 cm

Och så fick han sin tredje spruta, han märkte inte ens av när hon stack, utan var hur glad som helst och försökte charma bvcsköterskan och hennes elev hela tiden, hur go och glad som helst.

Den sprutan han skall få vid 1,5 års ålder skall tydligen göra väldigt ont, svida mycket, alla barn skriker av den sprutan, usch, kommer inte bli kul att gå dit då, fast om vi har tur kommer det nya vaccinet ha tagits i bruk då, den skall tydilgen inte alls göra lika ont, bvcsköterskan trodde och hoppades verkligen att det nya vaccinet kommit tills han är 1,5 år.

Fröken på ÖF tycker alltid han är så glad och pratsam, tur nog är han det på öf, men självklart är han inte alltid det, han är ofta en glad och go kille, men det var han inte idag när vi skulle till BVC, han avskyr att ta på sig kläder och idag skrek han till han kräktes, precis när jag fått på han ytterkläderna, bara att slänga av han alla kläder och dra på reimaoverallen istället, precis som om det inte räckte med att jag vaknade med dåligt humör idag, precis som om han känner på sig det och bråkar extra mycket med mig, ville inte äta frukost heller. Jag sov så dåligt i natt, naturligtvis när lillkillen sov från 00.00 till 06.00 i ett sträck utan att vakna för första gången i sitt liv, klockan 06.00 kommer Noblesse in i sovrummet och skriker och väcker självklart lillkillen, att jag inte blev heltokig på katten då. Vaknade dessutom med huvudvärk.

Funderar på att köpa en liten fåtölj i skummgummi till lillkillen, passar bra nu när han är så liten, sedan när han blir lite större köper vi nog en sådandära minifåtölj med träram runt som finns både på jysk och ikea, den är han nog för liten för nu, skulle bara trilla ur den, men en i skummgummi som står direkt på golvet skulle nog passa perfekt.

Nu är jag tokig på katten igen, hon går runt och skriker. Måste nog gå ner och hänga upp tvätten, allt det som lillkillen kräktes ner. Katten lär ju följa med ner som sällskap, hon gillar källaren, brukar ligga på mattan när jag kommer ner.

Inga kommentarer: