måndag 26 januari 2009

Feber idag

Wilgot vaknade med 39,3 i feber imorse, var ännu högre i natt tror jag, då han ett tag kändes riktigt, riktigt varm, obehagligt varm på huden liksom, inte konstigt han var gnällig igår och inte ville äta något alls. Första gången han har feber vad jag märkt.

Sedan så kräktes han ner hela sängen igen när jag ammade honom när han skulle sova sitt första pass nu på morgonen, det är bara precis när han ammat som han kräks, han blir väl extra känslig nu när han är förkyld. Han verkar ha lättutlöst kräkreflex eftersom han kräks om han skriker för mycket, hostar för mycket, eller stoppar in skeden får långt, när han ammar så sväljer han säkerligen en hel del slem vilket jag tror gör att han kräks, han kräks tills det kommer upp galla. Fast håller han på så här så fort han ammar och inte vill dricka heller speciellt mycket så får vi skaffa vätskeersättning på apoteket.

Så idag får han få panodil, sedan får jag försöka få honom att dricka, får väl försöka få i honom lite varje halvtimme eftersom han är så svår att få att dricka

Inga kommentarer: