söndag 28 december 2008

Lillkillen förkyld igen

Lillkillen förkyld igen, varit väldigt mammig och gnällig idag och skrikit så fort jag lämnat rummet, har nog med förkylningen att göra. Idag har vi varit inne hela dagen.

Igår var vi bara en sväng i Nödinge för att handla lite mat. Senare på dagen var jag ute på en rask promenad, helt själv utan lillkillen, gick till Sjövallen och även runt Alafors, tog en timme typ. Första gången sedan lillkillen ramlade ut som jag promenerade för mig själv. Sista gången jag var på en långpromenad själv, dvs längre än till brevlådan var samma dag som värkarna startade. Ett år sedan snart sist alltså. Så skönt att bara få gå för sig själv. Promenerade mycket när jag var gravid, hade ju turen att må toppen hela graviditeten utan graviditetsbesvär, var piggare än någonsin när jag var gravid, aldrig varit så pigg och mått så bra, vilken energi jag hade, gick ju upp lagoma 12 kg, så det var ju inte så mycket att släppa runt på, tur det vi flyttade ju veckorna innan lillkillen dök upp och eftersom jag var hemma så packade jag och packade upp det mesta, hängde gardiner osv. Nästan så jag längtar efter att vara gravid igen, fast skulle det hända i framtiden så skulle väl man få en värstingraviditet med alla graviditetskrämpor och gå upp 30 kg, bara för att jag hade en sådan toppengraviditet med Wilgot.

Inga kommentarer: