fredag 5 december 2008

En ny härlig dag

Var på ÖF igår, bra för Wilgot att komma sdit och träffa andra barn och leka en stund. På måndag är det luciafirande, Wilgot får bli tomte, då pepparkaksdräkterna inte såg fina ut.

Fick en dagisplats här i Alafors igår, från 2/3, men tycker det är för tidigt att lämna wilgot på dagis när han precis fyllt 1 år, väntar till augusti istället, med tanke på att det gick att få plats så lätt i mars så hoppas jag det är lika lätt i augusti, det brukar ju vara lättare i augusti med tanke på att många barn byter grupp då.

Just nu vill han bara äta ätklar risgröt från semper, orkar inte bråka om maten så han får äta det nu och så får vi testa annan mat också varje dag, hoppas det är en snabbt övergående period.

Men vilket humör han har, det har han nog fått från mig :-) , jisses han skriker verkligen av ilska när det inte går som han vill, idag skrek han av ilska på gåvagnen som inte gjorde som han ville, han är en kul prick han.

Just det han vaknade 04.30, alldeles för pigg, jag tyckte verkligen inte det var morgon då, men det tyckte visst han, runt 5 gånger vaknade han nog under natten, alltid lika kul. Kräktes en gång i sängen inatt, vet ej varför, för mycket mjölk kanske, så då fick han somna om utan att amma, gnäll blev det ju, men han somnade om ändå.

Fredag idag, godistajm, jippie, blir en sväng till Citygross istället för ICA, vill köpa en julskinka, de har ju flera sorter att välja på, Gun-britt, Wilgots farmor gör julskinkan till julafton, men jag vill ändå äta lite skinka innan jul, så gott, köper en färdigkokt som jag grilljerar, det var himla goda förra året, annars brukar jag koka den själv.

Inga kommentarer: