fredag 19 december 2008

Brödbak

Gjort idag då? Jo tog en promenad till Älvängen, äntligen har de gjort något sådär klart så man slipper gå i rena jordhögar som jag fick göra sist jag gick dit, sist började jag undra om jag hamnat mitt i vägbygget då jag bokstavlingen fick köra över jordhögar, vagnen var inte en vacker syn efteråt, fast Wilgot sov skönt ändå. Men nu var det bara att traska på bilvägen som ännu inte öppnat, ny fin asfalt att köra på, härligt, härligt, bilarna kommer väl köra där ett tag sedan kan jag tänka mig när den riktiga vägen görs i ordning.

Annars blev det brödbak ikväll, valnötslimpor och sedan blev det godistillverkning, mozartkulor.

Lillkillen har redan hunnit vakna 2 ggr sedan han lade sig vid 19.00.

Imorgon blir det storhandling på Willys inför julafton, även en tur till ÖB, det ligger ju ändå vid Willys och eventuellt till IKEA, behöver några extra klaffstolar som kostar 49:- där, vi har aldrig stolar så det räcker, 6 stolar kommer man inte långt på.

Innan julafton skulle jag vilja baka lite lussekatter och mandelmusslor.

Undra om en baksten är bra, kanske blir ännu godare bröd då.
http://www.lyckasmedmat.se/product_info.php?products_id=421

Inga kommentarer: