måndag 8 december 2008

Julavslutning på ÖF


Idag var det julavslutning på Öf med tomtegröt, smörgåsar, pepparkakor, lussekatter och julmust, himla trevligt, sista veckan ÖF är öppet för i år, sedan är det uppehåll till efter julhelgerna.
Inget kul promenadväder, var ute i ösregnet i över en timme och gick eftrsom jag ville att lillkillen skulle sova innan ÖF.
Ingen amning i natt heller, ammade 22.00 sedan vaknade han vid tre tillfällen men fick somna om utan amning första gången han vaknade skrek han nog runt 7-8 minuter innan jag fick han att somna om, de andra två gångerna somnade han om på ett par minuter, jag liksom håller han intill mig och buffar han i rumpan samtidigt, han har ju inte lärt sig somna på egen hand tyvärr, sedan vaknade han vid 05.00 och då fick han amma, sov sedan till 06.00 då han vaknade pga av att jag flyttade på mig i sängen, han låg då och sov på mig nämligen, typ alldeles intryckt vid sidan av mig och vaknade när jag lade mig en bit ifrån. Får se hur ledsen han blir i natt när han inte får amma.
Äter fortfande lika dåligt, fick i han lite gröt till frukost och lunch, och lite yoghurt med havregryn och banan på kvällen, vanlig mat ville han inte alls ha idag, fast han har ammat vid ett tillfälle också, innan sin eftermiddagslur, konstigt han aldrig är hungrig. I början åt han ju hur bra som helst, när vi började med smakportioner.
Inte långt till jul, undra om jag skall göra julgodis, sugen på att göra lite, typ rocky road fudge, kola , polkagrisbräck. Skall baka en omgång med lussekatter till, sedan är jag sugen på att testa att göra äggost, får se vad som hinns med. Skall hämta julgardinerna jag beställt till köket imorgon och även låna filles julgran och sätta upp i veckan.

Inga kommentarer: