tisdag 2 december 2008

BVC -besök idag

10 månaderskontroll idag, nu 74,5 cm lång och väger 12610 gram, bara gått upp 300 gram sedan 21 oktober, inte så konstig, han äter ju knappt någon vanlig mat, idag har han ammat igång på förmiddagen och åt sedan 1/2 portion gröt, på eftermiddagen åt han 3/4 burk yoghurtgröt och ammade när han skulle sova 19.00, inte speciellt mycket mat det. Kan ju vara så att nattamningen gör att han känner sig mätt på dagen, får väl testa att försöka sluta nattamma och se om han får bättre aptit.

Annars har vi bara varit inne idag, tog bussen till BVC eftersom det regnade, kände inte för att gå i 45 minuter i ösregnet.

Nu på kvällen bakade jag lussekatter mums, fast lillkillen är så mammig, gallskriker så fort jag inte är med honom eller bär honom, blir lite tokig på det ibland, behöver liksom vara för mig själv ibland.

Hade tänk åka in till stan imorgon efter Micke kommer hemn efter jobbet, bara gå runt och vara för mig själv, bara vara Linda liksom, inte mamma, och kika in i scrapbookingaffärerna, fast det blir nog inte så om nu lillkillen är så mammig, eller så kanske det skulle fungera kanon, vem vet, är jag inte hemma så ser han inte mig och då kanske han inte skriker, fast det så klart då skulle micke få ta nattningen och då blir det garanterat skrik, dessutom behöver han sin kvällsamning om han äter så himla dåligt under dagen, vi får ta och åka in på lördag allihop istället.

Nästa helg är det kalas hos Mickes farsa på lördag och mickes morsa på söndag, trist med allt åkande bara, annars är det ju alltid gott med mat, fast lillkillen har alldeles för mycket saker att pilla på hos dom, gardiner, sladdar, apparater, prydnadssaker, cd-skivor osv, blir ju att man stannar typ max tre timmar, sedan blir det för jobbigt att hålla lillkillen ifrån allting, behöver ju samtidigt ändå åka runt 17.30 eftersom han skall sova vid 19.00.

Julklappar till Jonte, Michelle och Michaella måste införskaffas, även något till Wilgot från Mickes pappa och Mickes farmor, de har gett pengar så att vi får köpa saker själva, blir att vi köper något från dem var till Wilgot och sätter in resten på hans sparkonto. Michelle är så stor så hon får presentkort, Michaella är sex år så det får bli pysselgrejer till henne, Jonte vet jag också vad jag skall köpa till, får bli en tur till Toys ur rus för att inhandla till Michaella och Jonte.

Nackdelen med att han är född så tidigt på året är att det blir så tätt in på julen, det blir ju presenter igen efter typ 3 veckor och sedan inget på ett helt år, bättre som jag som fyller år i juli. Snart dax för ettårskalas, jisses vad ett år går fort, skrämmande fort.

Fick korten på Wilgot idag, som vi tog på ÖF , oj vad fin han blev, måste köpa en fin ram att sätta in det största kortet i, vi köper hela paketet då hans farmor, farfar och mormor&morfar skall få kort på han i juklapp, de kommer bli så glada, de tycker det är kul att få kort på han, brukar ju skicka kort via mailen på han annars. Blir väl att gammelfarmor får ett kort också.

1 kommentar:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Tack för kommentaren på min blogg! Roligt att Vilgot föddes på samma dag! Men ojoj, vad stor Vilgot är, min lille väger ju inte ens åtta kilo :-o Ha det bra!