tisdag 18 maj 2010

Dagis igen :-)







Magsjukan härjar inte på dagis längre så igår och idag är Wilgot på dagis, han tycker ju det är roligt att vara där och det är bra att få leka med barn i hans egen ålder en stund. På torsdag är det förskolan och idrottensdag på dagis, då skall det hoppa höjdhopp, springa och sånt och även grilla hamburgare ute på gården, vi får hoppas de får fint väder då.

Annars har det inte hänt så mycket här hemma, har bara varit hemma och tagit det lugnt i helgen, lite promenader och sedan har Wilgot och Micke varit ute i trädgården mycket.

Idag verkar det bli varmt ute så det blir väl till at vi är ute en stund efter att jag hämtat Wilgot på dagis klockan 14.00.

Wincent är inte alls lika nöjd med att sova själv i vaggan längre, går jättebra ibland annars vill han gärna bli buren, tur vi har en bärsele, tänke försöka lära mig knyta bärsjalen också så att jag kan använda den med, läser ju på bf-april 2010 tråden på familjeliv att det är många fler än jag som har små bärfisar som inte alls är lika nöjda med att ligga för sig själva som de gjorde den första tiden. Det är bara att gilla läget liksom, det är ju bara en kort period det handlar om. Kommer inte ihåg hur länge jag bar Wilgot i bärselen, men det var några månader.
Ja och äter gör han ofta precis som Wilgot så han lär väl ha gått upp en del, skall ju till BVC på tisdag nästa vecka för att väga och mäta honom. Ja nu sover han på en kudde i soffan, på sidan, det verkar fungera bäst på honom att ligga så.

Prästen som skall döpa Wincent 3 juli ringde idag, skall komma hit på besök den 2 juni, de brukar ju göra så, fast inför Wilgots besök skulle vi träffat prästen tillsammans med de andra föräldrarna som skulle döpa sina barn då med i Älvängens kyrka, men Micke blev sjuk den dagen så därför blev det aldrig av att vi träffade prästen innan dopet. Ja prästen vill ju komma hit och träffa oss innan och prata om dopets betydelse och sånt kan jag tänka mig och om vi har några speciella önskemål om några sånger, men det har vi inte.

Inga kommentarer: