måndag 24 maj 2010

Bra helg

Vad har hänt i helgen då? Jo i lördags tog vi det lugnt, handling på ICA, efter det lek och bus i trädgården hela dagen förutom när jag, Wilgot och Wincent tog en promenad till Tempo för att handla citron till Wilgots sockerkaka. Senare på kvällen satte jag fördegen till brödet som skulle bakas ut på söndag morgon, Brunkans ljusa heter det.

PÅ söndag for Wilgot, Micke och Wilgot iväg till Plantage för att köpa lite jord och buskar, själv tvättade jag, städade, bakade en äpplekaka och förberede för grillningen. Senare dök resten av släkten Pütt upp för att hälsa på och grilla. Wincent vaknade precis när de kom som tur var så igår fick de se han i vaket tillstånd en stund, han somnade lagom till vi skulle äta och tog sedan en långsovning i tre timmar så att jag han äta i lugn och ro, inte alls dumt :-) . Han vaknade vid 17.30 och var vaken till 22.00, när han vaknade och fått lite mat och ren blöja så var han helnöjd och jätteglad, fick många fina leenden och lite prat , nu går det inte att ta fel, killen ler nu när han är nöjd och glad när vi pratar med honom.

Wilgot är hemma från dagis idag, går inte att skicka dit en förkyld snorig kille vars näsa rinner konstan och så nyser han en del. Ja han sov ju oroligt natten till söndag, precis som han alltid gör när han blir sjuk och jag hörde ju att han var förkyld så fort han vaknade på morgonen.

Inga kommentarer: