lördag 3 april 2010

Härligt väder ute idag

Oj inte skrivit något här på många dagar. I onsdags minns jag inte riktigt vad vi gjorde, undra om det inte regnade då så att vi mest var inne.

I torsdag tog vi en promenad till Nol och lekte på lekplatsen där, kul för Wilgot att få leka någon annanstans än här hemma. Klättrade gjorde han naturligtvis, helst hade han klättrat högst upp i klätterställningen om jag inte stoppat honom, hade han gjort det hade jag aldrig kunnat nå honom för att ta ner honom. Drack lite vatten i den smutsiga vattenpölen gjorde han naturligtvis innan jag han stoppa honom, gungade och åkte rutschbana och busade runt.

Igår tog vi en promenad till Nol och sedan lite lek på utsidan. Sedan på kvällen åkte vi iväg till min brors 40-årskalas. Wilgot hade jättekul och sprang runt, runt runt och busade. Han leker ju ännu inte med andra barn utan inspekterar mest vad de andra gör, fanns ju en till i ungefär samma ålder men de leker ju som sagt inte ihop utan busar runt bredvid varandra. Har sett att de gör så på dagis, de och de andra barnen i hans ålder, de sitter och leker bredvid varandra, kollar in lite vad de andra gör men de leker inte ihop som de som är över 3 år gör. Åkte hem vid 20-tiden och han somnade på 5 minuter, pratade i bilen på hemvägen om att han ville sova. Ja en korv åt han på kalaset, någon glass ville han inte ha, han gillar ju bara isglass.

Idag följde han med Micke till jobbet och var med när Micke och Fille grejade med bilarna, något Wilgot tyckte var kul, men han är rädd för de stora sopbilarna och håller sig på avstånd från dom, Micke frågade om han ville åka sopbil, då skakade han på huvudet och sa nej, att han ville åka hem med bilen, frågade han här hemma också om han ville åka i pappas sopbil, nej svarade han bestämt.Själv var jag hemma och städade, laga mat, bakade, tvättade en massa tvätt och tog en promenad i det soliga vädret. Senare kom mina föräldrar och Fille hit och åt mat.

Imorgon hoppas jag på lika soligt väder som idag så vi kan gå ner till Himlaskolan och leka, finns ju en fin klätterställning och rutschbana där samt gungor. Om vädret är ok kommer vi att grilla.

Inga kommentarer: