onsdag 16 september 2009

Ok på Dagis

Dagis igår gick bra, han skrek när jag lämnade över honom men tystnade innan jag ens hunnit knyta skorna, sov när jag kom och hämtade honom. Åt gurka och tomat till lunch och sin välling, smakade på pannbiffen men spottade ut den, precis som hemma.
Kvällen var inte rolig, vägrade sova om jag inte var där, räckte om han såg att jag satt på en stol bredvid så somnade han men vaknade så fort jag gick därifrån, så tillslut var det bara att lägga sig för natten jag med, då somnade han på två sekunder.

Idag har vi tagit det lugn, promenad till Tempo, annars lekt här hemma. Lunch och middag blev som tidigare potatismos och korv och lite vitlöksklyftpotatis. Har värmt annan mat men han vill inte äta. Vällingen går ner, lite yoghurt, flingor, banan till frukost och kvällsmat, ja lite gröt fick jag i honom också ikväll, så han är mätt inatt iallafall. Annars är han väl inne i en "inte äta så mycket" period. Som han ofta är iofs. Annars är han intresserad så fort han ser maten på bordet trots att han inte vill äta, tycker allt som åker in i ugnen är spännande och då vill han upp i matstolen.

Kallare ute nu märker jag, går inte att han öppet fönstren hela kvällen längre och i morse vid 05.30 var de bara 4 grader, hösten är kommen, men det är ju i mitten av september så det är inte så konstigt. Hösten är så härligt, blir så friskt i luften och sedan är det så fint med de gulnande löven, alla skiftningar i naturen. Gillar nog sommaren minst, visst det är skönt när det är varmt, men man känner hela pressen på att man måste vara ute om det är sol och varmt, på hösten, ja och vintern kan man vara inne med gott samvete känns det som. Och våren är så fin när det börjar bli grönt ute igen, ja och det är så härligt med de första varma vårdagarna när man kan sitta ute och sola sitt vinterbleka ansikte.

Inga kommentarer: