torsdag 24 september 2009

Klätterapa

Går bra på dagis nu, idag sträckte han armarna mot fröken själv och gnällde en sekund när jag gick, då var det också den äldre fröken Inger, den han verkar känna sig mest trygg med, de andra är också jättebra men han verkar ändå känna sig mer trygg med henne. Äter gör han varje gång, vet inte hur mycket, idag var det pannbiff och det åt han , ja och massa tomater förstås, det gillar han ju. Är också lugn och glad när jag hämtar honom, gråter inte alls längre, idag tog han sig en pratstund med fröken Inger när jag tog på han kläderna, undra just var han sa till henne. Han sover med de andra barnen nu och det fungerar bra, ligger och tittar om han vaknar före de andra barnen, bra då stör han ju inte dom, han behöver inte ligga kvar såklart utan få gå upp, står ofta och tittar ut på gården där de andra barnen leker när jag kommer för att hämta honom.

Hemma lite korv och pommesfrites, hamburgaren ville han inte äta, lite bröd slank väl ner också. Barnmat ger jag honom inte alls längre, kan han inte äta våran mat så är det ju alltid lätt att göra potatismos och korv eller ta fram om jag sparat något i frysen, det är ju inte mycket han äter.

Ja igår kväll var en sådan kväll när han vägrade sova om jag inte var där bredvid honom i sängen, gick och la mig 20.20 men han somnade ändå inte ordentligt förrän 21.30, sov oróligt under natten vilket gjorde att han sov till 7.30 imorse då jag väckte honom.

Undra just om det finns någonstans han inte klarar av att klättra upp just nu, han är verkligen en klätterapa och hittar ofta på nya ställen att klättra på. Klarar även om att vrida upp nyckeln till källardörren nu, så den får vi ta bort.

Inga kommentarer: