tisdag 8 september 2009

Dagis idag

De morgonjästa frallorna med durumvete blev väldigt goda, stora hål innuti, lite seg och hård skorpa, lite syrliga, mycket goda, fast degen flöt ut för mycket vilket gav rätt platta frallor, resultat, mer mjöl nästa gång. Idag bakade jag två rostebröd med durumvete i, Wilgot gillade det och åt lite till kvällsmat.

Ja den herren var inte rolig igår kväll, vägrade somna, somnade men vaknade och skrek så fort jag lämnade rummet, i två timmar nattade vi honom, tillslut gick jag och la mig med honom, då somnade han på två röda sekunder för att vakna 04.20, så härligt tidigt, jisses det var ju fortfarande natten och 4,5 timme kvar till dagis.

Dagis ja, han skrek halva vägen till dagis, tystnade och började skrika igen när han såg dagisdörren, fast sedan hade det gått bra, varit ute och lekt, pusslat med en av de andra fröknarna, som vanligt inte ätit något vid lunchen, somnade med fröken bredvid och sov en timme. Sedan tokskrek han i en timme tills jag kom och hämtade honom. Inte kul, de visste inte alls vad de skule göra med honom, inget hjälpte. Så i fortsättningen är det dagis mån, tis, tors då han är 15-timmars barn, han skall sova där men de ringer mig när han vaknar om han tokskriker då. Hoppas det kommer fungera snart, det måste det göra, kommer ju börja arbeta någon gång.

Ja imorgon inget dagis, får bli en ordentligt promenad, behöver röra på fläsket, blir ju inte alls några långpromenader i och med dagis, har ju fått hålla mig hemma om det skulle bli problem och de ringer.

Inga kommentarer: